بورسفرابورس

اختصاص بیش از ۶۰ درصد از حجم و ارزش مبادلات فرابورس به بازارهای اول و دوم

فرابورس ایران در چهارمین روز کاری هفته منتهی به بیستم مهرماه میزبان نقل‌وانتقال یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر ۷ هزار میلیارد ریال بود که بیش از ۶۰ درصد از حجم و ارزش کل مبادلات به بازارهای اول و دوم اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از فرابورس ایران، در پی دادوستد یک میلیارد و ۲۲۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران، ۶۵ درصد از حجم و ۶۱ درصد از ارزش کل دادوستدهای روز جاری در اختیار این دو بازار قرار گرفت.

امروز سه‌شنبه ۱۷ مهرماه، سه تابلو معاملاتی بازار پایه نیز در مجموع میزبان نقل‌وانتقال افزون بر ۶۳۸ میلیون سهم بودند که ارزش این مبادلات بر یک هزار و ۵۸۶ میلیارد ریال بالغ شد.

از سوی دیگر در بازار ابزارهای نوین مالی، معامله‌گران اوراق به جابه‌جایی ۱۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر یک هزار و ۱۷۸ میلیارد ریال اقدام کردند که این حجم از دادوستدها در بیش از ۸ هزار نوبت معاملاتی صورت گرفت.

شاخص کل فرابورس ایران نیز در پی ۴۹ واحد رشد در ارتفاع ۲۰۳۰ واحدی امروز را پشت سر گذاشت که نماد «مارون» با ۲۱ واحد بیشترین اهرم مثبت را در رشد این نماگر داشت و بعد از آن نمادهای «زاگرس» و «میدکو» جمعا ۲۰ واحد اثر مثبت بر آیفکس گذاشتند.

بیشترین رشد قیمت در میان نمادهای فرابورسی مربوط به نماد «تاپکیش» از گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن بود. این در حالی است که نماد «بکهنوج» از گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم بار بیشترین افت قیمتی را در روز جاری بر دوش کشید.

در چهارمین روز کاری این هفته همچنین شاهد توقف و بازگشایی چندین نماد معاملاتی بودیم.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا