انرژی

انتقاد مدیرکل محیط زیست استان تهران از روند کند احداث تصفیه‌خانه فاضلاب

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن انتقاد از روند کند احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرستان اسلامشهر و بهارستان و ایجاد بوی نامطبوع در این مناطق گفت: پساب شهری شهرستان اسلامشهر، واوان و بهارستان نباید بیش از این سرگردان باشند.

کیومرث کلانتری صبح امروز (۱۸ مهرماه) با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران درباره احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در برخی از شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب در شهرستان اسلامشهر در حال حاضر تنها نیم مدول تصفیه‌خانه فاضلاب برای ۲۲ هزار نفر راه‌اندازی کرده است، اظهار کرد: با توجه به جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفری شهرستان اسلامشهر به سه مدول تصفیه‌خانه احتیاج داریم و این به معنی آن است که شرکت آب و فاضلاب تنها یک ششم کار را در این شهرستان به انجام رسانده است.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند آن هستیم که شرکت آب و فاضلاب فوری تصفیه‌خانه‌های خود را در حد ظرفیت لازم احداث و افتتاح کند، تصریح کرد: پساب شهری شهرستان اسلامشهر و واوان نباید بیش از این سرگردان باشند.

همچنین بخوانید

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: در شهرستان اسلامشهر و واوان ۶۰۰ هزار نفر جمعیت و در شهرستان بهارستان ۷۰۰ هزار نفر جمعیت داریم چون در این مناطق منبع پذیرنده‌ای مانند دریاچه یا رودخانه‌ای روان نداریم فاضلاب به صورت رها شده در محیط باقی می‌ماند و بوی تعفن ایجاد می‌کند.

کلانتری با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه ردیف اعتباری ویژه‌ای برای احداث و افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب در این نقاط اختصاص داده است، گفت: روند احداث تصفیه‌خانه در شهرستان اسلامشهر و بهارستان با کندی همراه است که این برای محیط زیست قابل قبول نیست.

وی در پایان تصریح کرد: محیط زیست پیگیر سرعت بخشیدن به روند احداث تصفیه‌خانه در این دو شهرستان استان تهران است و امیدواریم هرچه سریع‌تر تصفیه‌خانه‌ها احداث شود و فاضلابی که در این مناطق رها می‌شود تصفیه شود.

به گزارش آرمان اقتصادی،کلانتری درباره برنامه‌های محیط زیست برای کنترل آلودگی هوا در شش ماه دوم سال جاری، روند پیشرفت فرآیند رفع بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه حضرت امام (ره)، مدیریت پسماندهای عادی و ویژه در استان تهران و … پاسخ داد. مشروح این گفت و گو طی روزهای آتی روی سایت خبرگزاری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا