امور زیربناییتعاون و اشتغالصوت

فعالیت تمامی کاریابی ها باید با مجوز باشد

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق قانون افراد اعم از حقیقی و حقوقی اگر بخواهند در رابطه با ارتباط بین کارجو و کارفرما فعالیت یا حتی بانک اطلاعاتی تشکیل دهند باید از این وزارتخانه مجوز دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اکبرنیا در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: فعالیت کاریابی های فیزیکی و الکترونیکی بدون مجوز تخلف محسوب می شود.

وی همچنین اظهارداشت: فعالیت کاریابی ها در گذشته به شکل فیزیکی بود اما امروز در کنار این دفاتر، کاریابی های الکترونیکی نیز گسترش قابل توجهی یافته است.

همچنین بخوانید

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارتخانه همسو با این گسترش دستور العمل های مربوط به فعالیت کاریابی ها در فضاهای مجازی را تدوین و ابلاغ کرده است.

وی افزود: اگر اشخاص بخواهند در حوزه کاریابی اعم از مجازی و غیر مجازی فعالیت کنند باید این فعالیت ها مبتنی بر دریافت مجوز باشد.

رئیس کانون کاریابی های کشور نیز به رادیو اقتصاد گفت: تدوین دستورالعمل فعالیت های کاریابی های الکترونیکی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک بحث بسیار مهم جهت قاعده مندی و شفاف سازی کار در این حوزه است.

بابک هاشمی پور افزود: تمامی فعالیت ها به خصوص در حوزه مزبور اگر مبتنی بر شفاف سازی باشد بدون شک به نفع جامعه و مردم است.

وی تصریح کرد: نیت اکثر گردانندگان سایت ها و شبکه های کاریابی های الکترونیکی انجام کار درست نبود بلکه پشت پرده به فعالیت های غیر مجاز از قبیل سوء استفاده های اخلاقی، مالی و غیره دست می زدند.

رئیس کانون کاریابی های کشور ادامه داد: این دسته از کاریابی ها تمایل چندانی به ثبت قانونی و دریافت مجوز ندارند چرا منافع آنان در گرو عدم شفاف سازی و بدون شناسنامه دار بودن است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا