انرژی

آغاز تولید اکتشاف نفتی جدید عراق تا سه سال دیگر

اکتشاف نفتی عظیم لوک‌اویل در جنوب عراق که بخشی از برنامه رشد قابل توجه این شرکت روسی در این کشور است، در سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پس از اعلام این خبر از سوی لوک اویل که ذخایر قابل برداشت به میزان ۲.۵ میلیارد بشکه نفت از چاه اریدوی، بزرگترین اکتشاف نفتی عراق در ۲۰ سال گذشته است، علی ورید، مدیرکل شرکت نفتی ذی‌قار اعلام کرد اکتشاف در بلوک ۱۰ ادامه خواهد یافت.

ورید به پایگاه خبری “اس اند پی گلوبال پلاتس” اعلام کرد شرکت بوهای چین حفاری در چهارمین چاه در بلوک اکتشافی دهم را آغاز کرده است. عملیات حفاری همزمان با اسکن سه بعدی شرکت اکتشاف نفت عراق دنبال می‌شود.

همچنین بخوانید

وی در ادامه افزود: طبق برنامه‌های شرکت لوک اویل که با هماهنگی وزارت نفت طراحی شده است، پیش‌بینی می‌کنم تولید واقعی این میدان در سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود.

لوک اویل در مناقصه‌ای که در سال ۲۰۱۲ برگزار شد، بلوک ۱۰ را بدست آورد. این بلوک در استان ذی‌قار در غرب پروژه وست کورنای ۲ لوک اویل قرار دارد.

لوک اویل یک سرمایه گذار خارجی مهم در صنعت نفت عراق است. میدان وست کورنای ۲ که قرارداد آن در سال ۲۰۱۰ امضا شد، به ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است و ۵۰ تا ۱۰۰ هزار بشکه در روز دیگر تا پایان سال ۲۰۱۹ به تولید آن اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا