بورسفرابورس

آخرین وضعیت پذیرش شرکت ها و عرضه های اولیه در فرابورس

جلسه معارفه شرکت داروسازی آوه سینا که اولین شرکت ایرانی قادر به ثبت اختراع در آمریکا و اروپا است ، امروز برای تشریح آخرین وضعیت مالی و عملیاتی با حضور مدیران این شرکت و اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در پی پذیرش شرکت داروسازی آوه سینا در ۱۶ اسفند سال گذشته و درج نماد در ۲۹ مرداد و ارایه اطلاعات و تکمیل مدارک، این شرکت دارویی آماده عرضه اولیه احتمالی ۱۰ درصدی در اوایل هفته آینده شده است.

مدیرعامل داروسازی آوه در نشست امروز گفت: این سهم ۳۵۰ میلیارد ریالی دارای ۳۵۰ میلیون سهم است  که ۱۰ درصد آن معادل ۳۵ میلیون سهم در هفته آینده از سوی شرکت فرابورس عرضه اولیه خواهد شد .

سیامک میرترابی افزود:  این شرکت و شرکت زیر مجموعه آن ارسطو، از شرکت های دانش بنیان هستند که جایزه برتر نیز دریافت کرده است.

خاطرنشان می شود: داروسازی آوه سینا به‌عنوان اولین شرکت ایرانی که قادر به ثبت اختراع در آمریکا و اروپا شده در بازار دوم فرابورس درج شده است. این شرکت با نماد «داوه» در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شده و ارزش دارایی‌های آن بیش از ۱۱۲ میلیارد تومان است.

به گفته میرترابی، آوه سینا با سرمایه اسمی ۳۵ میلیارد تومانی به دو بخش عمده تولید مواد موثره دارویی و داروهای ساخته شده تقسیم می شود و متشکل از شرکت شیمیایی دارویی ارسطو برای تولید مواد موثره دارویی، شرکت داروسازی آوه سینا برای تولید داروهای خوراکی و شرکت پخش دایا دارو برای فعالیت پخش سراسری دارو در زنجیره ارزش است.

شرکت داروسازی آوه سینا تولیدکننده اشکال دارویی جامد است که در سال ۱۳۸۲ تاسیس شده است. ضمن این که این شرکت در سال ۱۳۹۵ توسط معاونت پژوهش و پردازش نهاد ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان شناخته شده است.

وی افزود: از برنامه‌های آتی شرکت می‌توان به سرمایه‌گذاری در زمینه تولید داروهای ضد‌سرطان خوراکی و تزریقی، بررسی واردات داروهای مکمل و صادرات آن به همراه محصولات دارویی شرکت به کشورهای آسیای میانه و خاورمیانه، برنامه‌ریزی به منظور افزایش سهم بازار، برنامه کاهش دوره وصول مطالبات، پوشش ریسک‌های مالی و ارزی و تولید داروهای ضد‌سرطان اشاره کرد.

در چهل و یکمین نشست خبری ” یک دیدار ، یک عرضه” که صبح امروز در شرکت فرابورس ایران برگزار شد، همچنین آخرین وضعیت پذیرش شرکت ها و عرضه های اولیه در فرابورس با حضور سید مهدی علم الهدی معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران بررسی شد .

وی با تشریح تازه‌ترین وضعیت پذیرش شرکت‌ها و عرضه‌های اولیه در فرابورس از وضعیت چند شرکت آماده عرضه در فرابورس خبر داد. شرکت مادیران، اصفهان کشت، بیمه معلم و دشت خرمده  این شرکت‌ها هستند.

به گفته علم الهدی در حوزه صندوق‌ها نیز اتفاق‌های جدیدی در راه است و سه حوزه فیلم، اکتشاف معدن و کشاورزی از جمله زمینه های سرمایه‌گذاری جسورانه جدید خواهند بود.

وی افزود: دستورالعمل صندوق سرمایه گذاری خصوصی (PE) نیز در هیات مدیره سازمان بورس تصویب شده و در انتظار ابلاغ آن هستیم.

علم الهدی اظهار داشت: در راستای تاسیس این صندوق، ۳درخواست به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام شده است. همچنین یک صندوق نیز در زمینه تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری “صندوق در صندوق” به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان، درخواست خود را به فرابورس ارسال کرده است.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا