طلا و ارز

تداوم روند کاهشی قیمت دلار

کاهش ارزش دلار آن هم در زمانی که بورس‌های جهانی ریزش سنگینی داشتند، باعث تعجب استراتژیست‌های ارزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از رویترز، شاخص ترس وال استریت که بیانگر میزان نگرانی معامله‌گران از آینده است، با ۴۴ درصد افزایش به ۲۲.۹۶ واحد رسید که از ماه آوریل بی‌سابقه است. شاخص دلار نیز که ارزش این ارز در برابر سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۹۵.۲۷ واحد رسید.

اساوارت ریتسون – کارشناس ارزی موسسه اویوا در سنگاپور – گفت: در زمان نگرانی از نوسانات بازار، معمولا ارزش دلار در برابر سایر همتایان خود نظیر دلار کانادا و سنگاپور افزایش می‌یابد اما امروز توضیح مشخصی از این که چرا دلار کاهشی شد، وجود ندارد.

همچنین بخوانید

در مبادلات امروز، هر دلار به ۱۱۲.۱۹ ین کاهش یافت که قوی‌ترین سطح ین در برابر دلار طی یک ماه اخیر است. در عین حال بازدهی اوراق قرضه ۱۰ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا با رسیدن به ۳.۲۶۲۱ درصد، در بالاترین سطح هفت سال اخیر خود قرار گرفت. یورو نیز در برابر دلار ۰.۲۷ درصد تقویت شد و هر یورو به ازای ۱.۱۵۵۰ دلار مبادله شد.

به نظر می‌رسد به‌دلیل اختلاف رم و بروکسل بر سر بودجه ایتالیا، تقویت یورو در روزهای پیش رو محدود باشد. پوند، دیگر ارز مهم اروپایی به ۱.۳۲۱۳ دلار رسید تا بدین ترتیب دو درصد در برابر دلار طی پنج روز کاری اخیر تقویت شده باشد.

در برابر دلار کانادا، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۰۴۱ دلار کانادا مبادله شد. در بازار طلا، هر انس طلا نسبتا بدون تغییر نسبت به روز گذشته به ازای ۱۱۹۲ دلار مبادله شد.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا