بانک و بیمهطلا و ارز

تقاضا برای مصنوعات طلا به صفر رسیده است/ چه ساعتی از روز طلا بخریم؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار طلا در وضعیت مناسبی قرار ندارد و می‌توان گفت تقاضا برای خرید مصنوعات طلا به صفر رسیده است.

اقتصاد آنلاین– فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین بیان کرد: اگر به بازار مراجعه کنید می‌بینید که هیچ متقاضی برای خرید طلا وجود ندارد و آن تعدادی هم که به بازار آمده‌اند متقاضی طلای آب شده هستند، که البته بارها اعلام کرده‌ایم افراد غیر متخصص به این حوزه ورود پیدا نکنند.

این فعال حوزه طلا در پاسخ به این پرسش که "با توجه به نوسانات بازار، چه زمانی از روز را برای خرید طلا توصیه می‌کنید؟" گفت: در گذشته قیمت طلا در طول روز تا این حد نوسان نداشت اما اکنون با این وضعیت بازار، بهترین زمان برای خرید طلا بین ساعت ۱۲ تا ۴بعد از ظهر است که قیمت‌ها تا حدودی نوسان کم‌تری دارد.

محمدولی درباره علت افزایش نوسانات قیمت طلا افزود: بخشی از این افزایش قیمت به دلیل جو روانی موجود در جامعه و بخشی دیگر مربوط به محدود کردن سایت‌ها در اعلام قیمت‌ها است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران هشدار داد: به طلافروشانی که می‌گویند اگر الان طلا نخرید تا چند روزه آینده گران‌تر خواهد شد اطمینان نکنید؛ البته تعداد این افراد بسیار کم است اما توصیه می‌کنم مردم اگر واقعا احتیاج دارند اقدام به خرید کنند.

محمدولی درباره آینده این بازار اظهار کرد: در شرایط فعلی هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست اما از مسئولان تقاضا دارم برای کنترل بازار اقدام کنند و ما نیز در حد توان کمک آن‌ها خواهیم بود.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا