بورسصنعت، معدن، تجارتطلا و ارزفرابورس

بازارها در سقوط قیمت از هم سبقت گرفتند

اقتصاد ایران دومین روز هفته را در حالی سپری کرد که ریزش نه فقط در بازارهای خودرو، لا و سکه و ارز که حتی در بورس اوراق بهادار ادامه یافت، این ریزش اما زمینه رونق بازار را فراهم نکرده است چرا که بسیاری از مشتریان بالقوه بازارها در انتظار ریزش بیشتر قیمت‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  خبرهای رسیده از بازار خودرو حکایت از آن دارد که در معاملات امروز بازار خرید و فروش  پژو۲۰۷ اتوماتیک با کاهش ۲ میلیون تومانی با قیمت ۱۰۵ میلیون تومان، پژو۲۰۶ تیپ ۲ با کاهش یک میلیون تومانی با قیمت ۵۹ میلیون تومان، پژو۴۰۵ GLX‌ با کاهش۵۰۰ هزار تومانی با قیمت ۵۱ میلیون تومان و پژو۲۰۶ صندوق‌دار با ثبات قیمت ۶۹ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.


ریزش قیمت سکه نیز به شکلی تداوم یافت که هر سکه تمام بهار به قیمتی در حدود چهار میلیون و صد هزار تومان و هر دلار در کانال ۱۳ هزار تومان معامله شد.

بر این اساس در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد یک میلیارد و ۳۰۹میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ ارزش ۳۲۳میلیارد تومان در ۵۵هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۰۸واحدی در ارتفاع ۱۷۴هزار و ۹۲۴واحد قرار گرفت.

بورس نفت

از تحریم‌های نفتی نمی‌ترسیم

جهانگیری امروز در همایش روزجهانی استاندارد سخنانی امیدوار کننده بر زبان راند . وی با اشاره به اینکه قیمت نفت افزایش یافته تاکید کرد اگر حتی نصف این بملغ نیز نفت بفروشیم درآمدمان به اندازه قبل خواهد بود .

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: تا این زمانی که من صحبت می‌کنم با اینکه برخی از کشورها دریافت نفت خود از ایران را متوقف کرده‌اند شرکای جدیدی پیدا کرده‌ایم. با شرکای سنتی صحبت کرده‌ایم.

ما باید حتما تلاش کنیم تا منابع درآمدی خود را افزایش دهیم. ممکن است در این جنگ برخی درآمدهای ما کم شود؛ الان مهم‌ترین منبع ما نفت است که آمریکایی‌ها ادعا کردند آن را صفر می‌کنند. برخی کشورها که تا همین چند ماه پیش از ما نفت می‌بردند با آمریکایی‌ها همصدایی کردند، به ۱۳ آبان نرسیده‌ایم، برداشت نفت خود را صفر کرده‌اند.

در عین حال در شرایطی که قیمت گوشی تلفن همراه پس از روند افزایشی ماه‌های گذشته، در هفته گذشته با کاهش روبرو بود رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اعلام کرد که اگر ۶۰۰ هزار دستگاه گوشی توقیف شده توسط سازمان حمایت قیمت‌گذاری شود و از سوی دیگر ارز نیمایی برای واردات این محصول تامین شود، قیمت موبایل تا ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت.

بنزین گران می‌شود؟

بحث ها در خصوص تداوم قاچاق قیمت بنزین همچنان ادامه دارد . امروز یک عضو کیمسیون انرژی مجلس  توضیحاتی درباره ضرورت مدیریت وضعیت بنزین مطرح کرد .

سید علی ادیانی افزود:  وقتی قبول داریم که فعلا کشور در شرایط جنگ اقتصادی است باید پذیرفت این شرایط الزامات خود را دارد که مجموعه ساز و کارهای کشور، مجموعه امکانات و ظرفیت ها چه در حاکمیت و چه در بین مردم باید به سمت دفاع محکم از عزت ملی در راستای دفع توطئه دشمن باید حرکت کند.

تراز تجاری کشور ۱۲۰ درصد رشد کرد

بر اساس اعلام دفتر آمار و پژوهش‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران و طبق آمار گمرک ایران،کالاهای کشورمان در ۶ ماهه نخست سال ۹۷ با احتساب میعانات گازی، به وزن بیش از ۵۶ میلیون تن و ارزش بیش از ۲۳ میلیارد دلار به دنیا صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۳ درصد افزایش ارزشی و ۳درصد کاهش وزنی داشته است.

همچنین در ۶ ماهه منتهی به شهریور سال ۹۷صادرات غیرنفتی (بدون احتساب میعانات گازی) به رقم ۲۰۷۰۵ میلیون دلار رسید که در مقایسه با رقم ۱۷۰۷۹ میلیون دلار مدت مشابه در سال گذشته نشان‌دهندۀ رشد ۲۱ درصدی است.

 

 

 

 

 

 

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا