صنعت، معدن، تجارتصوت

تعلیق پرونده تعزیراتی فولادی ها به نفع مردم

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پیشنهاد تعلیق یا منتفی شدن پرونده های تعزیراتی فولادی ها بیش از اینکه کمک به فولادساز باشد کمک به بازار و مردم است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جعفر سرقینی در گفتگو با رادیو اقتصاد در پاسخ به این پرسش که حضرتعالی پیشنهاد تعلیق پرونده تعزیراتی فولادی ها را به یقین با نیت خیر از «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار شدید اما نکته اینجاست که آیا به واقع تمکین به قانون به تشویق نیاز دارد، افزود: این پیشنهاد تنها بحث تشویق نبوده بلکه موضوع بیشتر ایجاد آرامش خاطر برای مدیران فولاد ساز و بقیه فلزات بوده است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد یک پای مدیران فولادساز بطور مرتب در دادگاه باشد در عمل آرامش خاطر لازم برای ادامه کار از آنان گرفته می شود.

همچنین بخوانید

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بدون شک با این پیشنهاد ضمن ادامه تولید با قدرت هرچه تمامتر در کشور بازار هم به آرامش خواهد رسید.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه اگر توجیه حضرتعالی مورد پذیرش قرار گیرد در این صورت باید برای تمامی مدیران در همه سطوح این آرامش خاطر را ایجاد کرد، افزود: پرونده عمده فولادی ها عدم عرضه بوده نه گرانفروشی یا پرونده های مشکل آفرین بنابراین با توجه به عملکرد شرکت های تولیدکننده فولاد و سایر فلزات غیرآهنی در مهر ماه سال جاری در رعایت دستور العمل های مربوطه به ویژه در رعایت کف عرضه نسبت به ماه های قبل بهبود قابل توجهی داشته و مشکل عدم عرضه بطور کلی برطرف شده است.

سرقینی در ادامه تصریح کرد: پیشنهاد منتفی شدن یا تعلیق پرونده های تعزیراتی عدم عرضه فولادی ها نه تنها مشکلی ایجاد نمی کند بلکه تولید کنندگان این عرصه را به تولید بیشتر تشویق و در عمل مشکل بازار و مصرف کنندگان نیز برطرف می شود.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی « سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا