امور زیربناییراه و ساختمان

ساخت ترمینال جدید در فرودگاه مهرآباد با همکاری بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ساخت ترمینال جدید به وسعت ۸۰ هزار متر مربع با همکاری بخش خصوصی خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، رحمت‌الله مه‌آبادی در مراسم افتتاح بیش از ۱۰ پروژه ارتقای خدمات فرودگاهی با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان در فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه اخیراً با حضور آقای لاریجانی سامانه‌های مهم در دو استان فارس و هرمزگان افتتاح کردیم گفت: فرودگاه مهرآباد به عنوان کهن‌ترین فرودگاه کشور نمادی از پیشتازی هوانوردی است اما متاسفانه در ابتدای دهه ۹۰ به دلیل بی‌مهری‌ها به نمایشگاهی از چالش‌های زیرساختی و کیفیت خدمات‌رسانی و ایمنی تبدیل شده بود.

وی ادامه داد: در سه و نیم سال گذشته با هدایت وزارت راه و شهرسازی و آحاد مدیران توانستیم شاخص‌های استاندارد در فرودگاه مهرآباد را افزایش دهیم و این فرودگاه را به نماد مدیریت علمی و جهادی، شهروندمداری و ایمنی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به بهبود جایگاه فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: امروز فرودگاه مهرآباد در بین ۱۰۰ فرودگاه برتر دنیا است و در منطقه جایگاه چهارم را دارد و در بین ۳۹ فرودگاه هم‌ترافیک رتبه ۱۲ را به خود اختصاص داده است.

مه‌آبادی با بیان اینکه باند ۲۹ راست بعد از ۴۰ سال نوسازی شد گفت: امروز توانستیم ابر خوردهای پیشرفته و راهبردی با ضریب ایمنی بالا را در فرودگاه مستقر کنیم. با این همه اجرای پروژه‌های متعدد حتی دقیقه‌ای کار در فرودگاه تعطیل نشد و کنترلرهای پرواز با پذیرش مسئولیت اجازه ندادند تعداد پروازها کاهش پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه در سه و نیم سال گذشته بیش از ۵۰ پروژه با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان به اجرا رسید و بخشی از آن هم در شرف بهره‌برداری است گفت: ساخت ترمینال ۸۰ هزار مترمربعی با همکاری بخش خصوصی را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: ۸۰ سال از تاسیس فرودگاه مهرآباد می‌گذرد اما باید دید چرا در ۴۰ سال گذشته نسبت به نوسازی این فرودگاه اقدام نشده است. دو نکته مهم در اجرای پروژه‌ها در سه و نیم سال گذشته وجود داشته که یکی داشتن تفکر توسعه‌ای و دیگری نقش موثر مجلس در قانونگذاری‌ها بوده است.

مه‌آبادی افزود: در زمانی که همه می‌گفتند فرودگاه مهرآباد باید تعطیل شود تنها کسی که اجازه تعطیلی را نداد آقای آخوندی بود و در شرایطی که در برنامه پنجم لوایحی را پیشنهاد داده بودند که می‌دانستیم با این لوایح چه بر سر صنعت هوانوردی می‌آید و حتی واگذاری حمل و نقل هوایی کشور به بیگانگان مطرح شده بود که نمایندگان مجلس به ریاست آقای لاریجانی اجازه تصویب این قوانین نادرست را ندادند.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا