خودروصنعت، معدن، تجارتصوت

قیمت خودرو در مسیر کاهشی/ نرخ های جدید اعلام شود

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: قیمت خودرو این روزها با ثبات نرخ دلار روند کاهشی به خود گرفته است.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امیر حسن کاکایی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: برای مثال پراید ۱۱۱ با دو میلیون تومان کاهش هم اکنون با قیمت ۳۲ میلیون تومان و همینطور پژو با یک تا یک و نیم میلیون تومان افت قیمت به نرخ ۴۹ تا ۵۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.

 وی اظهارداشت: قیمت خودرو که این روزها روند کاهشی به خودگرفته به نظر می رسد در همین دامنه باقی بماند تا قیمت های جدید از سوی خودروسازان اعلام شود.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: اگر نرخ های جدید اعلام شود بدون شک قیمت ها در بازار از این نیز پائین تر خواهد آمد.

وی در ادامه افزود: قرار براین بود از یک تا دو ماه قبل قیمت های جدید محصولات خودرویی از سوی خودروسازان اعلام شود.

کاکایی به رادیو اقتصاد یادآور می شود: عدم اعلام قیمت های جدید از سوی خودروسازان از عوامل اصلی حاشیه بازار در این حوزه است.

وی گفت: قیمت های جدید از قیمت های رسمی خودروسازی بالاتر و از قیمت های بازار پائین تر است.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: پیش بینی می شود با اعلام نرخ های جدید قیمت های کف بازار افت بیشتری را تجربه کند.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا