صنعتصنعت، معدن، تجارت

در ۵ماهه نخست امسال اتفاق افتاد: افزایش ۵۰درصدی جذب سرمایه های خارجی

بررسی جداول آماری وزارت صنعت، معدن و تجارت از تصویب ۵۸۰ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری خارجی در طرح های صنعتی، معدنی و تجاری از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این میزان سرمایه گذاری خارجی مربوط به ۳۲ طرح صنعتی، معدنی و تجاری است که در مدت یاد شده در هیات سرمایه گذاری خارجی به تصویب رسیده است.

سرمایه گذاری خارجی

 

پیش از این «افروز بهرامی» مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تصویب ۳۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی از آغاز امسال تا چهارمین روز از مرداد ماه در بخش صنعت، معدن و تجارت خبر داده بود؛ این میزان سرمایه گذاری خارجی به ۲۳ پروژه مربوط می شود که مراحل انتخاب زمین، ثبت شرکت و مجوز سرمایه گذاری را طی کرده بودند.
بر اساس آخرین گزارش کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل متحد (آنکتاد) در سال ۲۰۱۷ میلادی ایران توانسته میزان جذب سرمایه گذاری خارجی خود را ۵۰ درصد افزایش دهد و به پنج میلیارد و ۱۹ میلیون دلار برساند.
همچنین بر اساس جدیدترین گزارش بانک جهانی، نرخ رشد اقتصاد ایران در سال گذشته میلادی برابر ۳.۸ درصد بوده است؛ این بانک از تورم بالا، نوسان نرخ ارز و تحریم های آمریکا به ‌عنوان عواملی نام برده که سبب می شود رشد اقتصادی کشور در دو سال آینده کاهشی باشد اما بنا بر پیش بینی کارشناسان بانک جهانی، اقتصاد ایران بار دیگر از سال ۲۰۲۰ میلادی در مدار صعودی قرار می گیرد.

 

 

 

 

منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا