خودروصنعت، معدن، تجارت

احتمال ادغام دو خودروساز آلمانی و آمریکایی قوت گرفت

به نظر می‌رسد که دو شرکت خودروسازی فولکس واگن و فورد قصد دارند پس از مدتها مذاکره، با یکدیگر ادغام شوند تا بتوانند محصولات بهتر و باکیفیت‌تری را به بازارهای جهانی عرضه کنند.

به گزارش اتوبلاگ، مدتها پیش بود که خبر مذاکرات فولکس واگن آلمان با شرکت آمریکایی فورد در فضای مجازی و رسانه‌های بسیاری از جهان منتشر و خبرساز شد. حالا تازه ترین گزارش ها نشان می دهد که احتمال ادغام یا ایجاد یک اتحاد میان این دو خودروساز بزرگ قوت گرفته است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، اوایل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بود که مقامات فولکس واگن و فورد به منظور توسعه و تولید خودروهای جدید و همچنین کاهش هزینه های نهایی وارد مذاکره شده بودند. مشارکت این دو خودروساز بزرگ که هر کدام سهم قابل توجهی از بازار فروش خودرو در جهان را به خود اختصاص داده اند، نخست با تولید خودروهای باری و تجاری آغاز شد که به نظر می رسد این همکاری در بخش های دیگر و در وسعت بیشتری توسط این دو شرکت بزرگ انجام خواهد شد تا جایی که این دو خودروساز آلمانی و آمریکایی با یکدیگر ادغام شوند.

بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان فعال در بازار خودرو برآورد کرده اند که این همکاری و ادغام بدون شک تاثیر شگرفی بر روی بازارهای فروش خودرو در جهان خواهد گذاشت و محصولات بهتر و جدیدتری را به دست مشتریان خواهد رساند.

از آنجایی که فورد همواره در تولید محصولات باری نظیر وانت پیکاپ کارنامه بسیار درخشانی دارد و فولکس واگن نیز به تازگی به توسعه فناوری خودروهای برقی و خودران روی آورده است، انتظار  می‌رود همکاری بیشتر و همچنین ادغام این دو خودروساز نتایج بسیار قابل قبول و خوبی را به دنبال داشته و عملکرد و میزان فروش آنها را دربسیاری از کشورها از جمله چین و ایالات متحده بهبود قابل توجهی خواهد بخشید.

در گزارش دیگری که تحلیلگران ارائه داده اند همچنین ذکر شده است که ادغام این خودروساز میلیون ها دلار صرفه جویی را برای آنها به ارمغان خواهد آورد و به اشتراک گذاری پلتفرم هایشان برای هر دوی آنها منافع قابل ملاحظه ای خواهد داشت.  

توماس سدران – رئیس هیئت مدیره فولکس‌واگن – چند ماه پیش بود که به خبرگزاری‌های آلمان گفته بود احتمال تولید مشترک خودرو میان فولکس واگن و شرکت فورد آمریکا وجود دارد و ما هم اکنون درحال مذاکره با فورد هستیم.

وی تاکید کرده بود که این دوشرکت در آینده ای نزدیک از نتایج مذاکرات خود به صورت رسمی سخن خواهند گفت.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا