اقتصاد کلان

معرف فرهاد دژپسند به رییس جمهور کیست؟

در حالی مجلس آماده بررسی وزرای پیشنهادی رییس جمهور برای چهار وزارتخانه می شود که بررسی ها نشان می دهد فرهاد دژپسند اقتصاددان ایرانی گزینه پیشنهادی سرپرست کنونی وزارت امرو اقتصادی و دارایی است که با موافقت طیب نیا همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در دولت یازدهم است که کارنامه موفقی را در این دوره زمانی از خود به جای گذاشت . مرد ضد تورم ایران که پیش از تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تئوری ها و برنامه هایش در حوزه تورم شهرت داشت، برای انتخاب وزیر امور اقتصادی و دارایی مورد مشورت رییس جمهور قرار گرفت و گفته می شود گزینه پیشنهادی با تایید وی همراه شده است .

فرهاد دژپسند دانشیار دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی است. روحانی در یکی از سخت‌ترین مقاطع تاریخ اقتصاد ایران در تاریخ در ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۷ وی را به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. او معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در دولت یازدهم بوده و در حال حاضر رئیس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری است.

همچنین بخوانید

مشروح خبر در این خصوص را اینجا بخوانید

دژپسند در دولت هشتم معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزارت بازرگانی بود و طی یک دوره یکساله (۴-۱۳۸۵) نیز معاونت تولیدی این سازمان بر عهدهٔ او بوده‌است.
دانشیار دانشگاه شهید بهشتی در گرایش اقتصاد نظری از دانشگاه شهید بهشتی فارغ التحصیل شد و کارشناسی ارشد گرایش برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی را نیز از این دانشگاه گرفت. وی از دانشگاه آزاد اسلامی دکترا رگفت و رساله دکتری اش، عوامل مؤثر رشد اقتصاد ایران با تأکید بر نقش شاخص‌های توسعه انسانی بود.

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا