بانک و بیمهطلا و ارز

پیش بینی جهش قیمتی برای طلا

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری تی دی اس بر این باورند که کاهش بیشتر ارزش سهام آمریکا می تواند در نهایت موجب افزایش قیمت طلا به ۱۲۸۰ دلار در هر اونس شود.

به گزارش کیتکو نیوز ، بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس تاکید کرد: با توجه به آنکه سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی ۱۲۲۸ دلار است ، جای تعجبی نخواهد بود که با کاهش بیشتر شاخص سهام آمریکا و شکسته شدن این سطح مقاومتی، قیمت طلا تا ۱۲۸۰ دلار در هر اونس افزایش یابد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش وی افزود: البته مهمترین مانع برای افزایش قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی ، سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و افزایش ارزش دلار است. شاید افت شدید ارزش سهام موجب شود تا فدرال رزرو در تصمیم خود برای افزایش بیشتر نرخ بهره طی ماه های آینده تجدیدنظر کند.

این تحلیلگر برجسته اقتصادی افزود: اگر طلا بتواند طی روزهای آینده در دامنه ۱۲۲۰ تا ۱۲۳۰ دلاری تثبیت شود، زمینه لازم برای افزایش چشمگیر قیمت این فلز گرانبها فراهم خواهد شد. البته تنش های ژئوپلیتیک در عرصه بین المللی نیز می تواند موجب تقویت قیمت جهانی طلا شود.

تنش های مربوط به ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی می تواند تاثیر مهمی بر اوضاع بازارهای بین المللی داشته باشد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا