امور زیربناییراه و ساختمان

قضاوت درباره برنامه جدید وزیر راه و شهرسازی زود است/ «جابر انصاری» بازنشسته است و سرپرستی‌اش در سازمان ملی زمین موقت خواهد بود

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه هنوز زود است که بخواهیم برنامه‌های وزیر جدید راه و شهرسازی را قضاوت کنیم، گفت:‌ اینکه چرا آقای آخوندی روز آخر کاری خود «غلامرضا جابرانصاری» را به سرپرستی سازمان ملی زمین و مسکن در می‌آورد را پیگیری می‌کنیم اما وی از مدیران بازنشسته است و سرپرستی‌اش موقت خواهد بود.

همچنین بخوانید

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره جلسه‌ای که عصر روز گذشته اعضای کمیسیون عمران با وزیر جدید راه و شهرسازی داشتند، گفت: عصر روز گذشته جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون عمران، آقای اسلامی وزیر جدید راه و شهرسازی و معاونان وی برگزار شد و در این جلسه بخشی از برنامه‌های آقای اسلامی برای حوزه‌های راه و مسکن مطرح شد.

وی افزود: برنامه‌های آقای اسلامی کامل و جامع نبود چرا که وقت کافی برای تدوین برنامه‌های جامع نداشتند و در این جلسه برنامه‌های کلی را ارائه دادند.

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه هنوز یکی دو روز از قطعی شدن ورود اسلامی به وزارت راه و شهرسازی نمی‌گذرد و انتظار این را هم نداشتیم در این مدت کوتاه برنامه‌های مفصلی برای وزارت راه و شهرسازی به مجلس ارائه کند.

رضایی کوچی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی یک دستگاه اجرایی عریض و طویلی است، ادامه داد: در این وزارتخانه چالش‌های بسیار متعدد و موضوعاتی وجود دارد که باید وزیر جدید درباره آنها برنامه خود را به نمایندگان ارائه کند.

رضایی با تاکید بر اینکه البته آقای اسلامی شناخت از وزارت راه و شهرسازی دارند و در حوزه‌هایی از این وزارتخانه پیش از این کار کرده‌اند، گفت: فردا سه‌شنبه اول آبان جلسه دیگری با وزیر جدید راه وشهرسازی در کمیسیون عمران داریم که قرار بر این شده برنامه‌های کامل و جامع خود را در جلسه بعد ارائه دهد. البته فرصت تکمیل برنامه‌های خود را با استفاده از متخصصان و مشاوران خواهد داد اما این برنامه‌هایی که روز گذشته ارائه کرد نه راهکار بود و نه برنامه عملیاتی.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بسیار زود است که بخواهیم برنامه‌های آقای اسلامی را در وزارت راه و شهرسازی مورد قضاوت قرار دهیم، گفت: نمی‌توان اکنون درباره شایستگی آقای اسلامی برای حضور در وزارت راه وشهرسازی قضاوت کرد اما وی را فردی توانمند می‌بینیم.

رضایی کوچی درباره مطالبات نمایندگان مجلس از وزیر جدید راه و شهرسازی گفت: مهم‌ترین مطالبه ما از وزیر راه و شهرسازی این است که چه برنامه‌هایی برای عبور از شرایط تحریم در حوزه‌های ریلی، دریایی، هوایی خواهد داشت.

وی افزود: از سوی دیگر ما امروز با مشکل جدی در بازار مسکن مواجه هستیم و باید برنامه قابل قبولی برای ساماندهی بازار مسکن از خود ارائه دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس همچنین درباره اقدام عباس آخوندی مبنی بر اینکه در آخرین روز کاری خود غلامرضا جابر انصاری رئیس حراست وزارتخانه را برای سرپرستی سازمان ملی زمین و مسکن انتخاب می‌کند و در آخرین ساعات کاری خود حکم انتساب را ارائه می‌دهد، تاکید کرد: این موضوع را پیگیری می‌کنیم. آقای جابر انصاری از مدیران بازنشسته وزارت راه و شهرسازی هستند و نمی‌توانند در سازمان ملی زمین و مسکن حضور داشته باشند و این سرپرستی به طور قطع موقت خواهد بود.

وی تاکید کرد: توصیه نمایندگان مجلس به آقای اسلامی این است که به مدیران جوان فرصت کار بدهد و از بکارگیری مدیران بازنشسته خودداری کند.

وی تاکید کرد: به طور قطع، حضور آقای جابر انصاری در سازمان ملی زمین و مسکن هم موقت خواهد بود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا