بانک و بیمهطلا و ارز

سایه سنگین رکود بر بازار طلا و سکه/ هرچه روبه جلو می‌رویم می‌گوییم دریغ از دیروز!

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان این که بازار طلا به طور کامل وارد دوره رکود شده است، گفت: از لحاظ کسب‌و کار این هفته را به خوبی آغاز نکرده‌ایم چرا که رکود عجیبی بر این بازار حاکم شده و هرچه روبه جلو می‌رویم می‌گوییم دریغ از دیروز!

اقتصادآنلاین– فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره عوامل موثر در رکود این بازار توضیح داد: جو اجتماعی، نوسانات ارز و تنظیم نبودن عرضه و تقاضا دست به دست هم داده تا بازار به رکود عجیبی فرو رود.

این فعال بازار طلا به آرامش چند روزه بازار که نتیجه‌ای در کسب‌و کار به همراه نداشت اشاره کرد و گفت:طی هفته گذشته تا کنون شاهد نوسان شدید قیمت در برخی از روزها بودیم اما بیشتر روزها با آرامش نسبی همراه بود اما این آرامش هیچ نتیجه‌ای در وضعیت کسب‌و کار به همراه نداشته است.

محمدولی درباره میزان تقاضا برای خرید و فروش طلا بیان کرد: میزان تقاضا برای مصنوعات به صفر رسیده اما همچنان با وجود تذکرات داده شده، تقاضا برای طلای آب شده بالا است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین به تحریم‌های پیش رو و تاثیر آن بر بازار اشاره کرد و افزود: نمی‌توانیم بگوییم تحریم‌ پیش رو تاثیری بر بازار و قیمت‌ها ندارد، اما دولت می‌تواند تدابیری بیندیشد تا آثار تحریم را کم کند.

طلا و سکه در روز جاری با کمی افزایش قیمت همراه شد

به گفته محمدولی امروز هر قطعه سکه امامی با قیمت چهار میلیون و ۴۱۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی چهار میلیون و ۲۰۰هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و۱۳۰هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۳۰هزار تومان، سکه یک گرمی ۶۶۹هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۱۰ هزار و ۴۵۰ تومان و یک مثقال طلا ۱۷عیار نیز یک میلیون و ۷۷۸هزار تومان قیمت خورده که نسبت به روز گذشته با کمی افزایش قیمت همراه بوده است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا