بورسبورس اوراق

پتروشیمی ها همچنان خبرسازند

امروز شاخص بورس تهران به ۱۸۷هزار و ۷۷۸ واحد رسید، شاخص کل هم ‌وزن نیز در سطح ۲۸ هزار و ۹۴۱ واحد قرار گرفت. همچنین ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم در نمادهای عادی بورس و فرابورس بالغ بر هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  امروز بازار سهام نوسانات پردامنه‌ای را تجربه کرد و نمادهای پارس با ۳۲۱ واحد و پارسان با ۱۷۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای وبملت با ۲۸۹، شبندر ۱۷۸و فولاد ۱۷۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را در شاخص ثبت کردند و گروه محصولات شیمیایی مورد توجه بود.

در مصوبه هیات دولت اعلام شد از ابتدای آبان ماه سال جاری نرخ تسعیر ارز برای محاسبه قیمت خوراک پالایشگاه‌ها (نفت خام و میعانات گازی) و فرآورده‌های تحویلی از پالایشگاه‌ها به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران (پنج فرآورده اصلی و سوخت هوایی)، برابر با متوسط ماهانه نرخ ارز در سامانه نیما خواهد بود. بر این اساس نرخ دلار پالایشی‌ها از ابتدای آبان  نرخ  سامانه نیما یعنی حدود هشت هزار تومان است.

از سوی دیگر نفت امروز روند صعودی در پیش گرفت. اظهار نظر وزیر خزانه‌داری آمریکا در زمینه اعطای معافیت به کشورهای واردکننده نفت از ایران در رشد قیمت تاثیرگذار بود.

در گروه فراورده های نفتی بازار شاهد افزایش عرضه در اکثر نمادها بود. فشار فروش در گروه فراورده های نفتی، نماد شبریز، شاوان و شپنا را به کف مجاز قیمتی رساند و شبندر و شتران نیز به صف فروش نزدیک شد.

در محصولات شیمیایی معاملات مناسبی در جریان بود و نمادهای پارس، شیران، شیراز، شخارک، خراسان و ساینا مورد توجه بودند. شاراک، پارسان و شپدیس نیز تقاضای مناسبی را ثبت کردند . احتمال ارائه گزارش های مناسب ۶ ماهه در این گروه در کنار تغییر نرخ ارز قیمت پایه محصولات به نرخ ارز سامانه نیما از عمده دلایل اقبال بازار به این گروه است. اظهارات رسمی مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس در خصوص عملکرد شش ماهه این شرکت نیز با استقبال سرمایه‌گذاران از این سهم همراه بود.

در فلزی ها همسو با جو کلی بازار، افزایش عرضه ها مشهود بود. ذوب صف فروش پرحجمی داشت و میدکو با صف خرید همراه شد. در معدنی ها کمنگنز و کروی مثبت بودند و کگل، کچاد، ومعادن، کبافق، کاما، کدما با فشار عرضه مواجه شدند.

گروه انبوه سازی برخلاف روزهای گذشته، امروز چند نماد مثبت داشت. گروه حمل و نقل داد و ستد مثبت را تجربه کرد و گروه خودرو و قطعه سازی با صف عرضه مواجه بودند.

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا