بانکبانک و بیمه

خط اعتباری ۳۰ میلیون یورویی بانک توسعه صادرات

بانک توسعه صادرات ایران با پرشیا اینترنشنال بانک لندن ۳۰ میلیون یورو قرارداد ریفاینانس امضا کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، قرارداد تامین مالی کوتاه مدت یا ریفاینانس بانک توسعه صادرات ایران با پرشیا اینترنشنال بانک لندن از ۴ میلیون به ۳۰ میلیون یورو افزایش یافت. همچنین مهلت گشایش اعتبار اسنادی این خط تا ۲۳ دسامبر ۲۰۱۸ تمدید شده است.

یکی از روشهای جذب منابع مالی خارجی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از منابع فاینانس و ریفاینانس کوتاه مدت بانکهای خارج از کشور است. بانک توسعه صادرات ایران علاوه بر تاکید بر توسعه صادرات غیر نفتی، نقش اگزیم بانک کشور را نیز ایفا می‌کند. در واقع بانک توسعه صادرات ایران، بانک تسهیل ­کننده تجارت خارجی در امر صادرات و واردات کشور است.

بر همین اساس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با لحاظ چنین نگرشی نسبت به تدوین و ابلاغ مقررات مربوط به تسهیلات فاینانس و ریفاینانس جهت واردات مواد اولیه، ماشین­ آلات و کالاهای واسطه­ ای و سرمایه‌ای در سیستم بانکی اقدام کرده است. طبق مقررات مذکور بخشی از کالاهای مصرفی و یا دارای تولید مشابه داخلی، مشمول استفاده از تسهیلات فاینانس و ریفاینانس نمی‌شوند.

قراردادهای ریفاینانس یا به­ طور مستقیم بین این بانک و بانک خارجی منعقد می‌گردد و یا بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک خارجی منعقد و سهمیه این بانک جهت استفاده اعلام می‌گردد.

هدف از قراردادهای فاینانس تامین مالی واردات خدمات به جمهوری اسلامی ایران (اجرای طرح در داخل کشور) با دوره بازپرداخت و بلند مدت است و قرارداهای ریفاینانس برای تامین مالی واردات کالاها و خدمات مرتبط با دوره بازپرداخت حداکثر یکساله است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا