امور زیربناییراه و ساختمان

اولویتم تولید مسکن برای اقشار کم‌درآمد است/ رونق مسکن به اشتغال می‌انجامد

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی درباره برنامه‌های خود گفت: اولویت ما تولید مسکن برای اقشار کم درآمد است.

همچنین بخوانید

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های خود گفت: نخستین محور ما توجه به تولید و ساخت و ساز مسکن است، باتوجه به اینکه حوزه ساخت و ساز و عمران سهم قابل توجهی در اشتغال و تولید دارد و از طرفی هم دغدغه بزرگ اقشار کم درآمد است، ابتدا به این مسئله توجه کردیم.

وی ادامه داد: ان‌شاالله یک رویه سیاست‌گذاری خواهیم داشت تا مشوق‌ها بتواند منابعی که در جریان تولید مسکن نقش دارند را به سمت این بازار سوق دهند و با اعتمادسازی بین سایر بخش‌ها به این بازار رونق بخشند.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ادامه داد: برنامه بعدی بازآفرینی شهری است که باتوجه به امضاء معاهده تولید ۱۰۰۰ واحد مسکونی بتوانیم بافت‌های فرسوده را احیا کنیم.

وی درباره محور بعدی برنامه پیشنهادی خود گفت: اولویت بعدی ما مناطق محروم و راه‌های روستایی است تا  بتوانیم نیازهای فراوانی را که در این بخش وجود دارد، ساماندهی و تأمین کنیم.

اسلامی ادامه داد: مهم‌ترین نکته این است که ما لایحه‌های مدیریتی خود را کوچک و متناسب‌سازی کنیم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره اینکه اجاره بها مسکن به صورت سرسام‌آوری افزایش پیدا کرده است و نظارتی هم بر این بخش نیست، چه برنامه‌ای دارید، گفت: اجاره مسکن تابع خود مسکن و شرایط اقتصادی است ، اولویت ما تولید مسکن برای اقشار کم‌درآمد و سامان‌دهی سرمایه و نقدینگی در جامعه است.

وی تاکید کرد: باید درون تشکل‌های انبوه‌سازی اشخاص حقیقی و حقوقی سیاست را بر تولید مسکن اقشار کم‌درآمد بگذارند و عرضه آن رونق بگیرد این امر در حقیقت کمک می‌کند نیاز به واحدهای استیجاری سازگار با سبد مالی متقاضیان صورت گیرد و انشاالله قیمت اجاره بها را کنترل کنیم .

ادامه دارد…

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا