ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

وب‌سایت کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان هک شد

گروهی از هکرهای ناشناس به وب‌سایت کنفرانس جذب سرمایه‌گذاری که از امروز در پایتخت عربستان سعودی برگزار می‌شود حمله کرده تا اعتراض خود را به مفقود و کشته شدن روزنامه‌نگار عربستانی نشان دهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با توجه به مفقود شدن جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی در کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه و همچنین احتمال سر به نیست کردن آن از سوی حکومت سعودی، بسیاری از شرکت‌های مختلفی که قرار بود در کنفرانس سرمایه‌گذاری Future Investment Initiative Summit ریاض که از تاریخ ۲۳ اکتبر (اول آبان) سال جاری میلادی آغاز بکار کند شرکت کنند، اعلام کردند که به منظور اعتراض به جنایات آل سعود و مسائل بوجود آمده اخیر، این کنفرانس را تحریم می کنند.

حالا در تازه‌ترین اخبار منتشر شده از سوی وب سایت the verge، هکرها و مجرمان سایبری با حمله به وب‌سایت رسمی کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان، با از دسترس خارج کردن این سایت از تمامی کاربران فضای مجازی و شرکت‌هایی که علاقمند به شرکت در این رویداد بودند، درخواست کرده‌اند که به منظور اعتراض به فعالیت‌های غیر انسانی و غیر اخلاقی رژیم عربستان سعودی علیه شهروندان این کشور، کنفرانس مربوطه را تحریم کرده و هیچ کدام به آن قدم نگذارند  و اخبار مرتبط با آن را نیز دنبال نکنند.

همچنین بخوانید

پیش از این نیز شرکت‌های بزرگ و بانک‌های بسیاری نظیر جی‌پی مورگان، فورد، اوبر، گوگل و غیره نیز به تحریم‌کنندگان این کنفرانس سرمایه‌گذاری پیوسته بودند تا عرصه را بر دولت عربستان سعودی تنگ کنند و اعتراض خود را به این موضوع نشان دهند.

با حمله سایبری هکرها به وب‌سایت این کنفرانس، بجای نمایش محتوای عادی و متداول در سایت، یک تصویر از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و جمال خاشقجی نشان داده شده است تا دلیل و انگیزه اصلی خود را برای نفوذ به این وب سایت و حمله سایبری مذکور را بیان کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا