بورسبورس کالا

استفاده از ظرفیت های بورس کالا برای توسعه صادرات به عراق

مرتضی بانک، دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: می توان از ظرفیت های بورس کالای ایران به منظور توسعه تجارت ایران با کشورهای همسایه از جمله عراق بهره برد که در این زمینه تفاهمنامه همکاری میان بورس کالا با مناطق آزاد به منظور صادرات محصولات ایرانی به عراق به امضا رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مرتضی بانک، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۱۸ در گفت و گوی اختصاصی با کالاخبر گفت: نهادهای مالی و بازار سرمایه قوی، از مولفه های اصلی یک اقتصاد توسعه یافته است از این رو بورس ها نقش محوری در تسهیل بسترهای سرمایه گذاری دارند که از این ظرفیت در مناطق آزاد بهره خواهیم گرفت.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به ظرفیت های بورس کالا در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: بورس برای تمامی فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف یک امکان و ظرفیت مناسب و برابر را فراهم می کند که در این زمینه مناطق آزاد از سازوکار بورس کالای ایران به منظور توسعه روابط با کشورهای همسایه بهره خواهد برد.

وی به تفاهمنامه همکاری بورس کالا با مناطق آزاد به منظور صادرات محصولات به عراق اشاره کرد و افزود: آغاز صادرات از طریق بورس کالای ایران به عراق، هم برای ذی نفعان خارجی و هم سرمایه گذاران و تجاری داخلی و خارجی بسیار موثر است زیرا طرف های خارجی نیز از شفافیت در تجارت استقبال می کنند و از طرفی مکانیسم مبادله پول نیز در این فرآیند فیزیکی نیست و با روش های مختلف قابلیت اجرایی دارد.

بانک اظهار داشت: گزارش عملکرد بازار سرمایه و بورس کالا نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای این بازار است که امیدواریم این بورس در مسیر بین المللی نیز توسعه پیدا کند و به اشکال مختلف بتواند برای فعالان داخلی و خارجی، اطمینان بخش در دادوستد کالاها باشد.

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا