صنعت، معدن، تجارت

تولید لوازم خانگی کاهش یافت

 

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: میزان تولید لوازم خانگی داخلی در حال حاضر به دلیل افزایش نرخ ارز و قیمت مواد اولیه ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد طحان پور در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با تاکید بر اینکه نوسان در نرخ ارز و افزایش قیمت مواد اولیه سبب شده بازار لوازم خانگی با مشکلاتی دست و پنجه نرم کند، افزود: کمبود کالا در بازار ظن احتکار را در جامعه دامن زده در حالی که اینگونه نیست.

وی اظهار داشت: تولیدکنندگان در گذشته به صورت اعتباری کالاهای خود را به فروشندگان ارائه و مصرف کنندگان نیز به صورت اعتباری از فروشندگان لوازم خانگی مورد نیاز خود را تهیه می ‌کردند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ادامه داد: تولیدکنندگان امروز باید مواد اولیه خود را به صورت نقدی با نرخ ارز آزاد فراهم کنند که این مسئله مشکلاتی را برای آنان ایجاد کرده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه بازرسانی در سطح شهر بر فروشگاه‌ها نظارت می کنند، گفت: متاسفانه امروز در مورد برندهای خارجی مشکلاتی از جمله گرانفروشی وجود دارد که فروشندگان محصولات را با قیمت بالاتری به خریداران عرضه می کنند.

طحان پور با تاکید بر اینکه کاهش تولید به دلیل افزایش نرخ مواد اولیه محصولات خود را گران تر به مصرف کنندگان ارائه می کنند، افزود: خریداران برای شکایت از گرانفروشی فروشندگان می توانند با در دست داشتن مدارک به اتحادیه مربوطه مراجعه و مبلغ اضافی پرداختی خود را از فروشندگان پس بگیرند.

وی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰ درصد از سهم بازار لوازم خانگی در قبضه محصولات خارجی است که متاسفانه با اتخاذ تصمیماتی یک شبه مانند جلوگیری از واردات مصرف کنندگان با مشکل روبرو شده‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی به رادیو اقتصاد یادآور شد: بدون شک با افزایش نرخ ارز و قیمت مواد اولیه تولیدکنندگان لوازم خانگی هم ۴۰ درصد از تولید خود را کاهش دادند که این مسئله به مشکلات بازار بیش از پیش دامن زده است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی « نازنین کتابچی، سید وحید موسوی، حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا