امور زیربناییبانکتعاون و اشتغال

پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان وام اشتغال روستایی

 

مدیر سرمایه گذاری اشتغال فراگیر و روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت بیش از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات مربوط به اشتغال فراگیر و روستایی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رامین اسدی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از شش هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های متقاضیان در بانک ها مصوب شده است، افزود: پرداخت تسهیلات برای پنج هزار میلیارد تومان از این طرح ها از سوی بانک ها مورد قبول واقع شده است.

همچنین بخوانید

وی همچنین با اعلام اینکه نرخ سود تسهیلات طرح اشتغال فراگیر در روستاها چهار و شش درصد است، اظهارداشت: تسهیلات مورد نظر می‌تواند اشتغالزایی مطلوبی را در روستاها به همراه داشته باشد.

مدیر سرمایه گذاری اشتغال فراگیر و روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: پرداخت تسهیلات در طرح اشتغال فراگیر و روستایی با هدف جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرهای بزرگ صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در طرح مورد نظر اولویت پرداخت تسهیلات به روستائیان است، گفت: اعطای ۵۰ درصد معادل شش هزار میلیارد تومان در فاز نخست این طرح به صورت مشترک از طریق بانک ها و صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار گرفته است.

اسدی افزود: جویندگان کار، کارآفرینان و کارفرمایان بسیاری طی دوماه نخست برای بهره مندی از تسهیلات مدنظر ثبت نام و بانک‌های عامل نیز براین اساس نسبت به بررسی طرح‌ها اقدام کرده‌اند.
وی در این مصاحبه رادیویی تصریح کرد: روند بررسی طرح‌ها تا پرداخت تسهیلات به متقاضیان زمان براست.

مدیر سرمایه گذاری اشتغال فراگیر و روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: مطالعات اقتصادی طرح‌های کوچک برای بانک ها آسان بوده به طوری که در مدت کوتاهی می‌توانند طرح مربوطه را بررسی و تسهیلات را پرداخت کنند.

وی همچنین با بیان اینکه طرح اشتغال فراگیر و روستایی طرحی اقتصادی است، اقتصاد یادآورشد: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی برنامه اشتغال زایی مانند این طرح در کشور اجرا نشده است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی « نازنین کتابچی، سید وحید موسوی، حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا