بورسبورس اوراق

معرفی معاملات الگوریتمی و الزامات آن

کارگاه آموزشی معرفی معاملات الگوریتمی و الزامات آن عصر سه شنبه اول آبان ۹۷ با حضور مطهره مروج، مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در این کارگاه آموزشی که در حاشیه نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و فرصت های سرمایه گذاری تشکیل شد، آخرین تحولات بازار سرمایه از منظر فناوری اطلاعات و معاملات الگوریتمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه معاملات الگوریتمی حجم قابل توجهی از معاملات را در سال گذشته به خود اختصاص داد اظهار داشت: افزایش سرعت افشای اطلاعات از مهمترین مزایای این معاملات است.

مروج هر نوع معامله ای را که به جای عامل فردی، ماشین در انتخاب و کنترل ریسک آن دخالت داشته باشد را الگوریتمی دانست و با برشمردن دیگر مزایا و امتیازات معاملات الگوریتمی افزود: از آنجا که معاملات الگوریتمی بر یک منطق از پیش نوشته استوار است، تا حد زیادی جلوی تصمیمات هیجانی در بازار را خواهد گرفت و در جمع آوری داده ها و تحلیل و پردازش آن بسیار موثر است ؛ ضمن اینکه این معاملات، مدل ارسال سفارش به هسته معاملات را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

وی همچنین کاهش هزینه های مالیاتی، افزایش سرعت و دقت در معاملات را از جمله آثار پیاده سازی معاملات الگوریتمی خواند و گفت: هم اکنون سه تا چهار درصد حجم معاملات بازار، الگوریتمی است و این نشان می دهد که بازار سرمایه ما به این سمت گرایش دارد؛ هرچند در حال حاضر بیشتر ناشرین، بازارگردان ها و کارگزاری ها از آن استفاده می کنند.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان با اشاره به اهمیت توسعه بازار سرمایه از طریق توسعه فناوری اطلاعات، خاطر نشان کرد: آی تی به عنوان پیشران در بازار سرمایه و موسسات مالی مطرح است؛ لذا محرک کسب و کارهای جدید نیز خواهد بود.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا