انرژی

فعالیت‌های بین‌المللی شاخه‌ SPE دانشگاه امیرکبیر در حوزه‌ مهندسی نفت

رئیس شاخه دانشجویی انجمن بین‌ المللی مهندسین نفت (SPE) دانشگاه امیرکبیر ضمن تشریح فعالیت‌های بین‌المللی این شاخه‌ در حوزه‌ مهندسی نفت گفت: بزرگترین چالشی که با آن مواجه هستیم، عدم همکاری اساتید و دانشگاه با ما است.

علیرضا دولت‌یاری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که شاخه‌ دانشجویی SPE امیرکبیر از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را شروع ‌کرد، افزود: تیم فعلی، کار خود را از آبان ماه سال گذشته آغاز کرده و ۲۰ نفر از دانشجویان فعال و داوطلب مهندسی نفت را جذب کرده‌ است.

وی تصریح کرد: اگرچه هدف ما نیز مانند همه انجمن‌های علمی برگزاری دوره‌ها، همایش‌ها و ورک‌شاپ‌ها بود، اما شاخه‌ دانشجویی SPE امیرکبیر تصمیم گرفت که فعالیت‌های متفاوتی نسبت به بقیه انجمن‌ها داشته باشد، پس برنامه‌ای به نام “فرانفت” را به صورت برون‌مرزی عملیاتی کردیم تا با برقراری ارتباط با SPE های سراسر دنیا، همایش‌ها و ورک‌شاپ‌هایی را برگزار کنیم. ما دو دوره را در اردیبهشت ۱۳۹۷ با همکاری PNTO اوکراین برگزار کردیم و تصمیم به برگزاری یک تکنیکال تول را در ایتالیا داریم.

همچنین بخوانید

رئیس شاخه‌ دانشجویی SPE دانشگاه امیرکبیر افزود: بزرگترین چالش‌هایی را که با آن مواجه هستیم، عدم همکاری اساتید و دانشگاه با ما است. به عنوان مثال برای برگزاری فرانفت هماهنگی با شرکت انجام شد که مراسم، آن جا برگزار شود. اما از تابستان امسال هماهنگی‌ها بهتر شده‌است که امیدواریم نتیجه‌ مطلوب حاصل شود.

وی در مورد سطح ارتباط با کشورهای خارجی گفت: ارتباط با کشورهای اروپایی آسان‌تر است و ما تعاملاتی با اوکراین و ایتالیا داشتیم، اما هند یا روسیه ازهمکاری با ما امتناع می‌کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا