امور زیربناییراه و ساختمان

یکی از برنامه‌های« اسلامی» افزایش سقف تسهیلات مسکن است

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نظر کمیسیون عمران برای حضور «اسلامی» در وزارت راه و شهرسازی مثبت است و به احتمال قوی روز شنبه آقای اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی در مجلس انتخاب می‌شود گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی قول اتمام مسکن مهر تا پایان دولت را داده است.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره ارزیابی برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اظهار داشت: آقای اسلامی در چند جلسه برنامه‌های خود را به نمایندگان مجلس ارائه کردند و برنامه‌هایشان را برای این وزارتخانه کاربردی و عملیاتی دیدیم.

وی با تاکید بر اینکه نظر کمیسیون عمران نسبت به آقای اسلامی برای وزارت راه و شهرسازی مثبت است، گفت: معتقدم آقای اسلامی روز شنبه با رای نمایندگان مجلس وزیر راه و شهرسازی می‌شود.

وی افزود: در کمیسیون عمران به این اجماع رسیدیم که اسلامی گزینه مناسبی برای وزارت راه و شهرسازی است و به ایشان رای موافق برای تصدی وزارت راه و شهرسازی می‌دهیم.

رئیس کمیسیون عمران گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برنامه‌های عملیاتی برای حوزه مسکن ارائه کرده‌اند و برنامه‌های خود را در چهار حوزه مسکن مهر، مسکن اجتماعی، بافت فرسوده، شهرسازی برای مجلس توضیح دادند که در هر حوزه شاهد ارائه برنامه‌های عملیاتی از سوی وی بوده‌ایم.

رضایی ادامه داد: مهم‌ترین برنامه آقای اسلامی در حوزه مسکن درباره ساماندهی مسکن مهر بود  که قول دادند تا پایان دولت پرونده مسکن مهر در سراسر کشور بسته شود.

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه وی متعهد به اجرای تکالیف برنامه ششم توسعه است، ادامه داد: یکی از مزیت‌های برنامه‌های آقای اسلامی این است که در هر حوزه‌ای پایبند به اسناد بالادستی به ویژه تکالیف تعیین شده در برنامه ششم توسعه هستند و اجرای آن را در اولویت قرار داده است.

وی با اشاره به برنامه‌های اسلامی در حوزه حمل و نقل گفت: وزیر پیشنهاد راه و شهرسازی برنامه‌های مفصلی در حوزه توسعه شبکه ریلی به ویژه اتصال راه‌آهن به شبکه ریلی بین‌المللی و همچنین توسعه ترانزیت هوایی دارد و معتقدیم توان اجرای برنامه ارائه شده را هم خواهد داشت.

رضایی با اشاره به برنامه‌های اسلامی در حوزه بازآفرینی شهری تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن بازآفرینی شهری است که در چند سال گذشته اجرای آن روند کندی داشته است. برنامه آقای اسلامی این است که با جذب حداکثری بخش خصوصی و ایجاد اعتماد بین مردم سرعت اجرای پروژه را افزایش دهد.

رئیس کمیسیون عمران درباره ضرورت افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن تاکید کرد: هرچند که این رقم تسهیلات مسکن در سال گذشته می‌توانست درافزایش قدرت خرید مردم موثر باشد اما با افزایش ۷۰ درصدی قیمت مسکن در کلانشهری مانند تهران وام‌های ۸۰ میلیون تومانی دیگر نمی‌توانند در بازار مسکن موثر عمل کنند.

وی ادامه داد: برنامه آقای اسلامی هم افزایش سقف تسهیلات مسکن است که باید به سرعت آن را  به اجرا برسانند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: معتقدم با توجه به برنامه‌هایی که از سوی آقای اسلامی در چند روز گذشته ارائه شد روز شنبه مجلس وی را به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب کند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا