بورسبورس اوراق

استایرن منومر (پارس) ۶۰ درصد رشد قیمت داشت / روز خوش «روی»

امروز، استایرن منومر (پارس) پرارزشترین معامله بورس‌کالا (حدود ۵۳.۲ میلیارد تومان) را به خود اختصاص داد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود شاهد رشد ۶۰ درصدی قیمت بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز چهار‌شنبه (دوم آبان)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۲۵۷ میلیارد تومان داشتند که در ۲۸۳۷ قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود ۱۸۸ میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. در این میان، تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۲۱۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات بورس‌کالا در این روز به «استایرن منومر» شرکت پتروشیمی پارس (پارس) به میزان حدودی ۵۳.۲ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت میانگین کیلویی ۱۰ هزار و ۶۰۶ تومان (۶.۴۴ درصد بالاتر از قیمت پایه و حدود ۶۰ درصد بیشتر از میانگین معامله قبلی در ۲۵ مهر) فروخته شد.

شایان ذکر است، تالار صنعتی بعد از مدت‌ها امروز شاهد معامله ۴۰۰ تن  شمش «روی» چهار تولیدکننده مختلف از خلوص ۹۹.۹۵ تا ۹۹.۹۸ بود. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۱۲ هزار و ۳۱۵ تومان عرضه شد و در این میان بیشترین قیمت میانگین ( کیلویی ۲۸ هزار ۷۹۳ تومان) به شمش روی شرکت «ذوب روی بافق» تعلق داشت.

همچنین بخوانید

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالا، طی این روز معامله ۲۴ هزار و ۵۲۰ تن مواد شیمیایی و ۶۸۴ تن مواد پلیمری را تجربه کرد.

پر‌ارزشترین معامله این تالار به محصول «استایرن منومر» شرکت پتروشیمی پارس به میزان حدودی ۵۳.۲ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت میانگین کیلویی ۱۰ هزار و ۶۰۶ تومان (۶.۴۴ درصد بالاتر از قیمت پایه و حدود ۶۰ درصد بیشتر از میانگین معامله قبلی در ۲۵ مهر) در حجم ۵۰۱۶ تن، توسط کارگزاری «سینا» به طور سلف فروخته شد.

«دی اتیلن هگزانول» شرکت پتروشیمی شازند نیز از دیگر محصولات پر‌معامله امروز بود. این معامله ارزشی به میزان حدودی ۱۸ میلیارد تومان داشت. این محصول به قیمت میانگین کیلویی ۱۳ هزار و ۶۲۹ تومان و حدود ۴۲ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه در حجم ۱۳۲۰ تن توسط کارگزاری «بانک ملی» فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ ۲۵ مهر، ۷ درصد افت قیمت داشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «منو اتیلن گلایکول» پتروشیمی مروارید به ارزش حدود ۱۶۷ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی ۶۶۸۴ تومان در حجم ۲۵ تن به طور سلف توسط کارگزاری «خبرگان سهام» فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۲۵ مهر، ۷۰ درصد افزایش قیمت داشت.

همچنین تالار صادراتی نیز در این روز شاهد معامله ۱۲ هزار تن قیر و ۴۰۰ تن عایق رطوبتی بود.

تالار صنعتی 

امروز همچنین، یک هزار تن مس کم عیار و ۴۰۰ تن روی نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران دادوستد شد.

در این میان «کنستانتره فلزات گرانبها» شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) بیشترین ارزش معاملات را به میزان حدودی ۴.۴ میلیارد تومان داشت. این محصول به قیمت میانگین کیلویی یک میلیون و ۴۸۱ و ۴۰۰ تومان (۱۲ درصد کمتر از قیمت پایه) در حجم سه تن به طور نقدی توسط کارگزاری «ارگ هومن» معامله کرد.

گفتنی است، تالار صنعتی امروز شاهد معامله ۴۰۰ تن  شمش روی از چهار تولیدکننده مختلف از خلوص ۹۹.۹۵ تا ۹۹.۹۸ بود. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۱۲ هزار و ۳۱۵ تومان عرضه شد. در این میان بیشترین قیمت میانگین ( کیلویی ۲۸ هزار ۷۹۳ تومان) به شمش روی شرکت «ذوب روی بافق» تعلق داشت.

همچنین، «شمش روی ۹۹.۹۵» شرکت «گسترش صنایع روی ایرانیان» نیز با قیمت کیلویی ۲۶ هزار ۵۰۷ تومان، کمترین قیمت میانگین را به خود اختصاص داد. این محصول در مقایسه با معامله قبلی حود در (۲۹ مهر)، ۸.۳ درصد افت قیمت داشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار هم امروز به «مس کم عیار سرباره G» شرکت ملس مس ایران (فملی) به میزان حدودی ۱۰۶میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت پایه کیلویی ۱۰۶ تومان در حجم ۱۰۰۰ تن توسط کارگزاری «سی ولکس» معامله شد.

تالار کشاورزی

همچنین تالار صادراتی نیز در این روز شاهد معامله ۱۲ هزار تن قیر و ۴۰۰ تن عایق رطوبتی بود.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم خوراکی» کردستان به میزان حدود ۲.۷ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۳۰۰۰ تن توسط کارگزاری «آگاه» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو  ۹۲۰ تومان بود که بدون رقابت نسبت به قیمت پایه نقدی معامله شد.

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به «گندم خوراکی» همین لرستان در حدود ۹۳۳ میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی ۹۳۲ تومان و ۳.۳۲ درصد بیشت راز قیمت پایه  در حجم ۱۰۰۰ تن توسط کارگزاری «آگاه» به طور نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

اقتصاد.آنلاین

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا