بانکبانک و بیمه

پیش بینی روند قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۱۹


موسسه تحقیقاتی متال فوکوس در تازه ترین تحلیل خود پیش بینی کرده است که قیمت طلا برای ادامه مسیر صعودی تا پایان امسال با برخی چالش ها روبرو خواهد بود ولی در سال ۲۰۱۹ میلادی روند صعودی قیمت تشدید خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com) به نقل از کیتکو نیوز ، تحلیلگران موسسه متال فوکوس اعلام کردند: تقویت ارزش دلار تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی مهمترین چالش برای قیمت طلا خواهد بود ولی با کاهش نسبی ارزش دلار در سال ۲۰۱۹ میلادی، قیمت طلا نیز با افزایش همراه می شود.

بر اساس این گزارش موسسه متال فوکوس افزود: قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ میلادی تحت تاثیر تحولات کلان اقتصادی، تقویت ارزش دلار آمریکا و سیاست های سختگیرانه پولی فدرال رزرو آمریکا و تنش های تجاری بین واشنگتن و پکن با کاهش روبرو شده است.
به نظر می رسد اصلاح سیاست های مالیاتی در آمریکا نیز موجب افزایش تمایل سرمایه گذاران به خرید سهام شرکت های بزرگ شده و این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا بوده است. برخی از موانع برای افزایش قیمت طلا طی ماه های آینده نیز ادامه خواهد داشت.
تحلیلگران متال فوکوس معتقدند که شک و تردیدهای زیادی وجود دارد که آیا دلار آمریکا می تواند روند صعودی اش را ادامه دهد یا نه. در صورت کاهش ارزش دلار در سال ۲۰۱۹ میلادی، روند قیمت طلا صعودی خواهد بود.
به نوشته سایت طلا، اصلاحات مالیاتی در آمریکا موجب رشد فزاینده بدهی ها و کسری بودجه دولت خواهد شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا