امور زیربناییراه و ساختمان

مسکن ۸۳درصد گران شد

مطابق جدیدترین آمار رسمی قیمت مسکن در تهران طی مهرماه امسال نسبت به شهریور ۹۷ بالغ بر ۶.۳ درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی در مهرماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران با رشد ۶.۳ درصدی به ۸ میلیون و ۶۳۳ هزار تومان افزایش یافت. در مهرماه سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۴ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان بود که در مهر امسال با ۸۳ درصد افزایش به ۸.۶ میلیون تومان رسیده است.

بر اساس این آمار متوسط قیمت هر مترمربه واحد مسکونی در منطقه یک با افزایش ۴.۲ درصدی به ۱۸ میلیون و ۵۳۲ هزار تومان رسیده و در نوع خود یک رکود جدید در ماه پایانی حضور آخوندی در وزارت راه و شهرسازی به جای گذاشته است. کمترین متوسط قیمت مسکن در تهران با ۳ میلیون و ۶۳۵ هزار تومان مربوط به منطقه ۱۸ بوده تا عملا به‌عنوان ارزان‌ترین منطقه پایتخت شناخته شود.

همچنین بخوانید

همچنین در ماه گذشته ۸۱۱۷ فقره مبایعنامه در تهران ثبت شده که نسبت به ماه پیش از آن (شهریور ۹۷) بالغ بر ۹.۴ درصد کاهش یافته است. تعداد مبایعه‌نامه در مهرماه امسال در مقایسه با مهر سال گذشته با ۱۲۳۱۷ فقره حدود ۳۴ درصد کاهش یافته است.

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا