ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

گوشی iPhone XR اپل نسبت به نسل قبل افزایش فروش ۵۰ درصدی خواهد داشت

تحلیلگران حوزه فناوری بر این باورند که شرکت اپل در سال ۲۰۱۹ افزایش فروش ۵۰ درصدی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روز چهارم آبان ماه گوشی iPhone XR کمپانی اپل عرضه خواهد شد. با توجه به گفته‌های رابرت سیرا تحلیلگر حوزه فناوری، پرچمدار شرکت اپل در سال ۲۰۱۸ در هنگام عرضه می‌تواند بر روی برخی از معیارهای فروش تاثیر منفی داشته باشد.

یکی از این معیارهای بسیار مهم قیمت بالای این محصول است؛ سال گذشته اپل گوشی iphone X را با قیمت بالای ۱۰۰۰ دلار رساند ولی با این حال توانست با تبلیغ بسیار خوب گوشی خود، میزان فروش آن را افزایش دهد. در همین رابطه سیرا بر این باور است که اگرچه در سال جاری میلادی نیز با افزایش چشمگیر قیمت‌های آیفون رو به رو هستیم اما با این حال به دلیل تبلیغات نسبتا خوبی که درباره این گوشی چه در مراسم معارفه و چه در جاهای دیگر صورت گرفته، گفته می‌شود که این محصول رکورد فروش آیفون ۸ را تا ۵۰ درصد افزایش خواهد داد.

همچنین بخوانید

سیرا اضافه می‌کند که iphone XR ممکن است فقط قادر باشد از افرادی که به دنبال ترفیع و بالابردن مدل گوشی‌های خود از iphone ۶ ، iphone ۶S ، iphone۷ هستند جذب سرمایه کند. او پیش بینی می‌کند که گوشی مجهز به نمایشگر LCD با افزایش فروش ۵۰ درصدی از iphone ۸ در سال گذشته پیشی خواهد گرفت.

با این تفاسیر می‌توان گفت که میزان فروش آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به میزان قابل توجهی خواهد رسید و همین موضوع می‌تواند اپل را به شکستن رکود فروش خود نزدیک کند. مسئولان اپل در مصاحبه های خود ذکر کرده‌اند که به دنبال ثبت رکورد فروش ۴۷ میلیون نسخه گوناگون از گوشی‌های خود در سال ۲۰۱۹ هستند و با عرضه گوشی‌های نسل iPhone XR این هدف برای اپل در دسترس خواهد بود.

منبع
باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا