امور زیربناییراه و ساختمان

وزیر پیشنهادی راه به ساخت شهرهای جدید آمایشی و مسکن مهر تأکید ویژه دارد

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: «محمد اسلامی» وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به ساخت شهرهای جدید آمایشی در سواحل مکران و تکمیل مسکن مهر تأکید ویژه دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «حبیب‌اله طاهرخانی» افزود: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به تکمیل و اتمام مسکن مهر با وجود اعتبار مناسب و همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان معتقد است.
به گفته این مقام مسئول، «محمد اسلامی» طبقه‌بندی سه گانه‌‌ای در این حوزه به ویژه برای واحدهای فاقد متقاضی دارد که پیش‌‌بینی می‌شود با تعامل جدی همه دستگاه‌های مرتبط و همچنین همکاری استانداران در تأمین کمبود سایت‌های مسکن مهر هرچه سریع‌تر به نتیجه مطلوب برسد.
طاهرخانی ادامه داد: به نظر می‌رسد با طبقه ‌بندی‌ها و دسته‌‌بندی‌های مناسب وزیر پیشنهادی دولت می‌توانیم در حوزه مسکن مهر بر مشکلات غلبه کنیم.
وی بیان داشت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی همچنین اعتقاد ویژه‌ای به شهرهای جدید آمایشی به ویژه در نواحی سواحل مکران داشته و تصمیم به پیگیری این موضوع در دوران وزارت دارد.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید یادآور شد: اسلامی در زمان حضور خود به عنوان نماینده وزارت دفاع در شورایعالی شهرسازی و معماری، یکی از حامیان اصلی تصویب طرح جامع شهر جدید «تیس» بود و همواره بر ساخت شهرهای جدید آمایشی و نسل نو شهرها در پهنه‌های جنوبی کشور تأکید ویژه داشت.
وی همچنین خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تمایل زیادی به ساخت شهرک‌های تفریحی و گردشگری از طریق شهرهای جدید دارد و نخستین استانداری بود که دستور لازم برای جانمایی ساخت شهرک گردشگری در مازندران را طبق مصوبه شورایعالی معماری و شهرسازی صادر کرده و ارتباط تنگاتنگی با شرکت عمران شهرهای جدید در پیشبرد این هدف داشت.
طاهرخانی اظهار داشت: اسلامی معتقد است وجود مناطقی ویژه برای اسکان و ساخت خانه‌های ویلایی در پهنه شمالی کشور باید وجود داشته باشد و از هرج و مرج در این حوزه جلوگیری شود.
وی به رویکرد وزیر پیشنهادی دولت به توسعه حمل و نقل ریلی در مناطق کلانشهری اشاره و بیان کرد: اسلامی از نظر تخصصی، رشته تحصیلی و همچنین از بعد اجرایی تسلط خوبی بر اقدام‌های مجموعه وزارت راه و شهرسازی دارد که مساله قابل توجهی محسوب می‌شود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز یکشنبه، ۲۹ مهرماه در نامه ای به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گزینه‌های پیشنهادی خود برای چهار وزارتخانه معرفی کرد.
بر این اساس، فرهاد دژپسند برای تصدی وزارت امور اقتصاد و دارایی، محمد شریعتمداری برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد اسلامی برای وزارت راه و شهرسازی و رضا رحمانی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شدند.
جلسه بررسی صلاحیت و رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت، از ساعت ۱۳ روز شنبه (پنجم آبان) در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود.

همچنین بخوانید
منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا