بین الملل

قیمت‌های نفت با نگرانی از عرضه بیش از حد افت کرد

قیمت های نفت روز جمعه، پس از این که عربستان سعودی در مورد عرضه بیش از حد هشدار داد، افت کرد.

همچنین بخوانید

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز جمعه، پس از این که عربستان سعودی در مورد عرضه بیش از حد هشدار داد، قیمت‌های نفت افت کرد. این در شرایطی است که سقوط سنگین بازارهای سهام و نگرانی‌های تجاری چشم‌انداز تقاضای سوخت را مبهم کرده است.

 تا ساعت ۱۳:۲۲ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۷۰ سنت یا ۰.۹ درصد سقوط کرد و به ۷۶.۱۹ دلار رسید.
 شاخص برنت، فعلا و پیش از اتمام جلسه معاملاتی امروز، افت هفتگی خود را به ۴ درصد رسانده است.

 قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۷۰ سنت یا ۱.۰۵ درصد سقوط کرد و به ۶۶.۶۳ دلار رسید.

 نفت آمریکا هم این هفته افت خود را به ۳.۵ دلار رسانده است.

 فیتچ سولوشنز در یادداشتی خطاب به مشتریان خود نوشت: سقوط نزدیک به ۱۰ دلاری قیمت نفت برنت، یکی از تاثیرات جانبی سقوط سنگین بازارهای سهام است.

سقوط جهانی بازارهای سهام، این هفته بازارهای نفت را به خود لرزاند. وال‌استریت بزرگترین سقوط یک روزه خود از ۲۰۱۱ تا کنون را ثبت کرد که تمام سود امسال آن را به باد داد.

 بازارهای مالی جهان با طیفی از نگرانی‌ها تحت فشار قرار گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به جنگ تجاری آمریکا و چین، سقوط ارزهای بازارهای در حال ظهور، افزایش نرخ‌های بهره و سود اوراق قرضه و نگرانی‌های اقتصادی در ایتالیا، اشاره کرد.

 نماینده عربستان سعودی در سازمان اوپک، پنج‌شنبه شب گفت که بازارهای نفت تا پایان سال با عرضه بیش از حد روبرو خواهند شد و افزایش اخیر میزان ذخایر نفت انبارهای جهان نشانه‌ای از این امر هستند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا