انرژی

رقابت دانشجویی برای بهینه‌سازی توسعه میدان نفتی/اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام

دومین دوره مسابقات دانشجویی با نام Iran Petro Match در حوزه مهندسی مخزن و با موضوع بهینه‌سازی توسعه میدان به همت انجمن علمی دانشکده مهندسی نفت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

دکتر محمد شریفی، دبیر علمی مسابقه و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: دوره قبل بر طراحی سیال حفاری سبک مورد نیاز صنعت نفت تمرکز داشت، اما این دوره برخلاف دوره قبل با تکیه بر مهارت‌های نرم‌افزاری، بیشتر به مهندسی مخازن و حرکت سیال در زیرزمین می‌پردازد. مشابه این مسابقات در سطح جهانی نیز برگزار شده است و هدف اصلی این مسابقه ارتباط بیشتر محیط دانشگاه و صنعت است.

شریفی همچنین درباره هدف اجرای این مسابقه بیان کرد: همانطور که می‌دانید قسمت عمده‌ای از اقتصاد کشور ما وابسته به نفت است و یکی از مواردی که لازم است به آن توجه شود، استفاده بهینه از منابع موجود زیرزمینی ماست. این مسابقه در حقیقت می‌تواند یک چارچوب برای مطرح شدن ایده‌های جدید بوده تا با همکاری صنعت به یک چارچوب مدون دست یابیم که روش‌های به روز دنیا را در کشور خودمان پیاده‌سازی کنیم و در جهت رفع یکی از مشکلات روز صنعت نفت برآییم. علاوه بر این، امید می‌رود افرادی که عملکرد خوبی در مسابقه دارند، با توجه به حضور حامیان مالی جذب صنعت شده و زمینه‌ای برای استعدادیابی دانشجویان باشد، همچنین نتایج این مسابقه در مجلات معتبر کشوری بازخورد پیدا کند.

همچنین بخوانید

دبیر علمی مسابقه با اشاره به زمان و نحوه برگزاری مسایقه عنوان کرد: زمان‌بندی فعلی ما به این صورت است که پس از ثبت نام، داده‌های مسابقه در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد و سپس در قالب یک دستورالعمل علمی مشخص به حل مسئله خواهند پرداخت و موظف خواهند بود در پایان هر بازه زمانی از پیش تعیین شده نتایج خود را ارائه دهند.

شریفی یادآور شد: بر اساس جدول زمانی فعلی، مرحله نهایی مسابقه در نیمه دوم اسفندماه برگزار خواهد شد و به تیم‌های برتر این مسابقه، جوایز نقدی به این شرح که به تیم اول ۹ میلیون تومان، تیم دوم ۶ میلیون تومان و تیم سوم ۳میلیون تومان اهدا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید بر بهینه‌سازی، متقاضیان شرکت در این دوره از مسابقه می‌توانند متشکل از گروه‌های ترکیبی از دانشجویان رشته‌های مهندسی نفت، مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، مهندسی کامپیوتر و ریاضیات باشند. تیم‌های شرکت کننده بر اساس روال قبل سه نفره بوده و ترکیبی از دانشجویان و افراد فعال صنعتی هستند و از لحاظ مقطع تحصیلی محدودیت خاصی برای شرکت کنندگان وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد عملکرد بهتری داشته باشند.

شریفی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این مسابقه تا تاریخ ۱۰ آبان ۹۷ برای ثبت نام به وب‌سایت www.Iranpetromatch.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا