اقتصاد کلانامور زیربناییراه و ساختمان

دفاع رییس جمهور از محمد اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

رئیس جمهور در جریان دفاع از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برحل مشکل کامیون‌داران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سخنرانی خود در دفاع از محمد اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اشاره به این که وزیر راه مسئولیت سنگینی بر دوش دارد، اظهار کرد: دولت در زمینه‌ مسکن بدهکار مردم است و باید مساله‌ی مسکن را جبران کند.

وی ادامه داد: در زمینه ی راه ، راه آهن، ، کشتیرانی و هواپیمایی نسبتا خوب کار شده است، اما در زمینه مسکن باید جبران شود.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: یکی از جاهایی که نقدینگی را می‌توان با آن هدایت کرد مسکن است. ما باید زمین مجانی در اختیار توسعه گر قرار داده و خانه ارزان در اختیار خانه اولی‌ها قرار دهیم. اگر مسکن راه بیافتد اشتغال مرتبط با مسکن هم راه می‌افتاد.

روحانی با بیان اینکه وزیر راه باید مشکلات ناوگان هوایی، دریایی و جاده‌ای را حل کند، خاطر نشان کرد: با وجود تحریم‌ها باید بخشی از بار ناوگان دریایی ما روی شانه ریل قرار بگیرد. کشتیرانی ما باید به سایر کشورها متصل شود و راه ترانزیت شمال – جنوب و شمال – غرب که برای ما اهمیت دارد به راه بیافتد. ما با رای شما نمایندگان مجلس می‌توانیم در زمینه حمل و نقل و راه آهن و جاده‌ها مشکلات را حل کنیم. در این زمینه مشکلاتی وجود دارد مثل مشکل کامیون‌داران که باید مشکلات آنها را از جمله لاستیک و بیمه آنها حل شود.

رئیس جمهور با اشاره به سوابق اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ، تصریح کرد:‌تسهیلات و تخصص وی در همین زمینه راه و شهرسازی است. وی هر جا بوده فردی فعال بوده است، البته من رفاقت نزدیکی با وی ندارم اما از زمان جنگ و بعد از جنگ او را می‌دیدم و وی فردی فعال در وزارت دفاع بود. در یک سال گذشته هم جز استانداران پرتحرک و فعال بوده است. با رای شما نمایندگان می‌توانیم مشکلات حوزه حمل و نقل و مسکن را حل کنیم. و اسلامی با کمک شما نمایندگان می تواند در این مسیر تحرک بیشتر و بهتری انجام دهد.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا