اقتصاد کلانتعاون و اشتغال

دفاع رییس جمهور از محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی کار تعاون و رفاه اجتماعی

رییس جمهور با یادآوری اینکه زمانی که دولت را تحویل گرفتیم اشتغال ۲۰ میلیون و ششصد هزار نفر بوده و امروز ۲۳ هزار و سی صد نفر شاغل داریم گفت: در زمینه اشتغال باید تلاش بیشتری انجام دهیم .

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رئیس جمهور در دفاع از محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی  کار ، تعاون و رفاه اجتماعی در ارتباط با وظایف وزارت‌خانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: این وزارت خانه امروز مسئولیت خاصی را بر عهده دارد. امروز اشتغال یک مسئله اصلی است. طی این پنج سال افتخار می کنیم که شاغلین کشور را از ۲۰ میلیون و ششصد هزار به ۲۳ میلیون و سیصد هزار نفر رساندیم .

وی در پاسخ به انتقاد برخی از نمایندگان که میان صحبت‌های او به آمارهای ارایه شده اعتراض می کردند گفت: سایت‌ها جلوی شما هستند ،مرکز آمار ایران را نگاه کنید. زمانی که دولت را تحویل گرفتیم اشتغال ۲۰ میلیون و ششصد هزار نفر بوده و امروز ۲۳ هزار و سی صد نفر شاغل داریم.

روحانی خاطرنشان کرد: معنی اش این نیست که در اشتغال مشکل نداریم. همه خانواده ها که جوان بیکار دارند در انتظار تلاش بیشتر ما هستند؛ بنابراین در زمینه اشتغال باید تلاش بیشتری انجام دهیم .

وی افزود: شرایط کشور، امروز برای کارگران ما سخت است. بعضی از آنان ممکن است از کار منفصل شود؛ این وزارتخانه باید حواسش باشد که کارگران ما مشکلی نداشته باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه این وزارت خانه مسئولیت حمایت از اقشار ضعیف و نیازمند  را بر عهده دارد گفت: ما ان‌شاءالله در روزهای آینده اولین اقدام‌مان را در این زمینه به عنوان کمک به اقشار کم درآمد در زمینه سبد غذایی که نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خواهد داد، برخواهیم داد. امیدوارم این طرح هفته آینده توسط این وزارت خانه اجرا شود.

وی تصریح کرد: مسئولیت بعدی این وزارت‌خانه مسئله ساماندهای تامین اجتماعی است. صندوق های ما از حالت صندوق خارج شده است. همه صندوق های ما مشکل دارد. تمام اقداماتی که وزیر سابق کرده باید امروز مضاعف شود تا بتوانیم این صندوق ها را احیا کنیم و مشکلاتی که امروز در تامین اجتماعی ایجاد شده را حل کنیم.

رئیس جمهور سپس گفت: این وزارت خانه است که باید به مردم مهارت یاد بدهد.  امروز مشکلمان این است که “در” یا “خانه ای” که می سازیم بعد از چند سال کلنگی‌ می شوند. ما در مهارت‌ها مشکل داریم. مسئول مهارت آموزی، این وزارتخانه است. کاری که باید به عنوان آشنایی مسایل فنی وحرفه‌ای جوانان ما یاد بگیرند بر عهده این وزارت خانه است.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا