امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

توسعه گلخانه راه موثر برای مقابله با چالش کم آبی

معاون دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: توسعه سطح زیر کشت گلخانه ای کوچک و بزرگ مقیاس راه موثر برای مقابله با چالش کم آبی و تولید اقتصادی محصولات کشاورزی در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، میترا مجدزاده در برنامه «خوشه چین» رادیو اقتصاد افزود: مصرف بهینه آب، افزایش تولید، رونق صادرات، عرضه محصولات کشاورزی در خارج از فصل و غیره از دیگر مزایای این روش کشت است.

وی ادامه داد: ایران به دلیل واقع شدن در مناطق جغرافیایی خشک و نیمه خشک طبق معمول با محدودیت های منابع آبی مواجه است ازاینرو توسعه سطح زیر کشت گلخانه ای در کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر محسوب می شود.

همچنین بخوانید

معاون دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اهمیت گلخانه های کوچک مقیاس به رادیو اقتصاد گفت: گلخانه های مزبور از مزایای بسیار زیادی برخوردارند که تولید انبوه، ارزان، صرفه جویی در آب، درآمدزایی و غیره از جمله این موارد است.

وی افزود: انواع محصولات کشاورزی به خصوص گیاهان زینتی در این نوع از گلخانه ها قابل پرورش و تولید است.

مجدزاده تصریح کرد: خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی به تازگی دستورالعملی مبنی بر ساماندهی و تاسیس واحدهای گلخانه ای کوچک مقیاس در اراضی داخل محدوده روستاها، شهرها و شهرک های مسکونی تدوین و جهت اجرا ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: این دستورالعمل در راستای برنامه اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه کشور، رشد تولید در محیط های کنترل شده گلخانه ای و افزایش بهره وری از زمین های خرد و کوچک کشاورزی صورت گرفته است.

برنامه «خوشه چین» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۳.۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه کنندگی «مهدی شیار» با هدف آموزش نکات ترویجی برای تولید با کیفیت و افزایش بهره وری در مزارع کشاورزی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا