انرژی

بنزین گران نمی شود

امیری خامکانی:

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس می گوید در مجلس و دولت دستور برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد اما احیای کارت سوخت موضوعی است که پیگیری می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین امیری خامکانی  با اشاره به نگرانی مردم برای افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: افزایش قمیت بنزین در دستور کار مجلس نیست و از صحبت های مسئولان بر می آید که در دولت نیزت چنین موضوعی در دستور کار نیست با این حساب هیچ مذاکره و صحبتی در خقوق گرانی بنزین وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به احیای کارت سوخت، بیان داشت: با این حال احیای کارت سوخت در حال پیگیری است و هدف از کارت سوخت ساماندهی مصرف است، مشکلی که در حال حاضر وجود دارد افزایش مصرف و به دلیل اختلاف قیمت سوخت با کشورهای همسایه به شدت میزان قاچاق افزایش یافته است.

همچنین بخوانید

قاچاق سوخت در آستانه تشدید تحریم ها نگران کننده است

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: قاچاق سوخت در آستانه تشدید تحریم ها نگران گننده است و دولت را به واردات بنزین وابسته تر می کند، از این روی دولت با احیای کارت سوخت هم می خواهد قاچاق را کاهش دهد و هم میزان مصرف را مدیریت کند.

وی با اشاره به برنامه تلویزیونی که نحوه قاچاق سوخت را نمایش می داد، گفت: بخش عمده قاچاق سوخت از افزایش باک بنزین و استفاده از کارت جایگاه داران است، دوره قبل که از کارت سوخت استفاده شد برخی کارت ها در جایگاه های سوخت مرزی کشف شد.

امیری خامکانی در ادامه با اشاره به اینکه مجلس خواهان احیای کارت سوخت است، بیان داشت: از آنجایی که زیر ساخت های کارت سوخت فراهم است، مجلس تاکید دارد این کارت ها مجدد احیا شود با این حال دولت در صدد اتقای این کارت ها به کارت هوشمند است تا کمتر مورد سوء استفاده قرار گیرد.

احیای کارت سوخت در دستور کار است

این نماینده مجلس تاکید کرد: تا جایی که اطلاع دارم، آنچه در دستور کار دولت است، احیای کارت سوخت جهت مدیریت مصرف و کاهش قاچاق سوخت است.

وی در خصوص احتمال افزایش قیمت بنزین در سال آینده گفت: این موضوع قابل پیش بینی نیست و باید دید دولت تا چه اندازه می تواند با استفاده از کارت سوخت مصرف داخل را کاهش دهد و جلوی قاچاق را بگیرد یا در نهایت مجبور به سهیمه بندی است.

کاربرد کارت هوشمند سوخت

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی با اشاره به کاربردهای کارت سوخت هوشمند بیان داشت: کارت هوشمند می تواند سیستم خوبی برای برآورد میزان مصرف سوخت هم مدل خودرو باشد به نحوی که اگر مصرف مدلی بیشتر بود به خودروساز تذکر داد یا تشخیص داد در جایگاه های مرزی بیش از حد مجاز سوخت فروخته شده است.

کارت سوخت خودرو

این نماینده مجلس با تاکید براینکه در آستانه تحریم ها باید میزان مصرف به اندازه تولید داخل باشد، گفت: مصرف سوخت ما بیش از استادارد جهانی است و تا زمانی که در این زمینه فرهنگسازی شود می توان از این سیستم برای مدیریت مصرف و قاچاق سوخت استفاده کرد./

 

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا