بورسبورس اوراق

صدرنشینی «پلی‌اتیلن ترفتالات نساجی ۶۴۱» پتروشیمی تندگویان / معامله شمش روی «کالسیمین» تایید نشد

«پلی اتیلن ترفتالات نساجی ۶۴۱» پتروشیمی تندگویان روز گذشته حدود ۴ میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول به قیمت پایه کیلویی ۱۲ هزار و ۸۶۱ تومان به طور سلف فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود تغییر قیمتی نداشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روز گذشته یکشنبه (ششم آبان ماه)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۲۵ میلیارد تومان داشتند که در ۴۸ قرارداد منعقد شدند. گفتنی است، امروز تمامی معاملات در رینگ داخلی انجام شد. در این میان، تالار پتروشیمی، بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۱۲.۳ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا در این روز به «پلی اتیلن ترفتالات نساجی ۶۴۱» پتروشیمی تندگویان به میزان حدودی چهار میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت پایه کیلویی ۱۲ هزار و ۸۶۱ تومان در حجم ۳۰۸ تن به طور سلف فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در یکم آبان نیز با همین قیمت فروخته شده بود.

همچنین بخوانید

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی

طی این روز تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز معامله یک هزار و ۹۳ تن مواد پلیمری و ۴۸۱ تن مواد شیمیایی را تجربه کرد.

پر‌ارزشترین معامله این تالارهم به محصول «پلی اتیلن ترفتالات نساجی ۶۴۱» پتروشیمی تندگویان به میزان حدودی ۴ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت پایه کیلویی ۱۲ هزار و ۸۶۱ تومان در حجم ۳۰۸ تن، توسط کارگزاری «سهم آشنا» به طور سلف فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در یکم آبان نیز با همین قیمت فروخته شده بود.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به آمونیاک (مایع) پتروشیمی شیراز به ارزش حدود ۱۸۱ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی دو هزار و ۵۹۱ تومان در حجم ۷۰ تن به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک تجارت» فروخته شد.

تالار صنعتی

براساس این گزارش در تالار محصولات صنعتی و معدنی نیز ۲۰۰ تن شمش روی معامله شد. بیشترین ارزش معاملات این تالار به «شمش روی ۹۹.۹۵» شرکت ذوب روی بافق به میزان حدود ۲.۸ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۱۰۰ تن توسط کارگزاری «ایساتیس پویا» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو  ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان بود که با ۱۲۶ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به طور نقدی معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در دوم آبان، ۱.۷ درصد کاهش قیمت داشت.

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به «شمش روی ۹۹.۹۷» در حدود ۲.۶ میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۱۲ هزار و ۵۲۲ تومان و ۱۱۰ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۱۰۰ تن توسط کارگزاری «سی ولکس» به طور نقدی فروخته شد.

گفتنی است، شمش روی ۹۹.۹۵ «کالسیمین» نیز با قیمت میانگین کیلویی ۲۳ هزار و ۲۳۶ تومان در حجو ۱۰۰ تن معامله شد اما مورد تایید بورس قرار نگرفت. دلیل این موضوع اختلاف حدود ۱۴ هزار تومانی بین قیمت کف و سقف این محصول یعنی از ۱۲۵۲۲ تومان (کف) و ۲۶۵۱۰ (قیمت سقف) گفته شده است.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران در این روز میزبان دادوستد هفت هزار و ۲۰۰ تن گندم خوراکی و دوروم بود.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم خوراکی» ایلام به میزان حدود سه میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۳۰۰۰ تن توسط کارگزاری «باهنر» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو  ۹۷۹ تومان بود که با ۴.۳ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به طور نقدی معامله شد.

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به گندم خوراکی استان کرمانشاه در حدود ۱۸۰ میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۹۰۲ تومان در حجم ۲۰۰ تن توسط کارگزاری «باهنر» به طور نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا