بورسبورس اوراق

رشد ۸.۲ درصدی قیمت ورق گرم B «فولاد» / «پلی‌اتیلن ترفتالات بطری» پتروشیمی تندگویان، ۷.۵ درصد افت قیمت داشت

«ورق گرم B» شرکت فولاد مبارکه اصفهان امروز بیشترین ارزش معاملات بورس کالا را در حدود ۴۰۷ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.. این محصول با ۱۳.۴ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به طور سلف معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود ۸.۲ درصد افزایش قیمت داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،امروز دوشنبه (هفتم آبان ماه)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۹۶۶ میلیارد تومان داشتند که در ۹۶۴ قرارداد منعقد شدند. گفتنی است، امروز هم تمامی معاملات در رینگ داخلی انجام شد. در این میان، تالار صنعتی، بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۵۸۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا در این روز به «ورق گرم B» شرکت فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) به میزان حدود ۴۰۷ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۹۱۳۰۰ تن فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو  ۴۴۶۶  تومان بود که با ۱۳.۴ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به طور سلف معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود ۸.۲ درصد افزایش قیمت داشت.

همچنین بخوانید

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز، میزبان عرضه ۵۹ هزار و ۵۲۵ تن انواع مواد پلیمری شامل گریدهای مختلف پلی اتیلن، پلی پروپیلن، اکریلونیتریل بوتادین استایرن، پلی استایرن و پلی وینیل کلراید بود.

پر‌ارزشترین معامله این تالارهم به محصول «پلی اتیلن ترفتالات بطری ۸۲۱» پتروشیمی تندگویان به میزان حدودی ۲۴ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت  کیلویی ۱۵ هزار و ۱۱۵ تومان(۳۰ درصد بالاتر از قیمت پایه) در حجم ۱۶۰۶ تن، توسط کارگزاری «بانک سپه» به طور سلف فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در پنجم آبان ۷.۵ درصد افت قیمت داشت.

امروز همچنین، «پلی اتیلن ترفتالات نساجی ۶۴۱» همان شرکت هم به قیمت کیلویی ۱۳ هزار و ۴۶۹ تومان (۲۱.۷ درصد بالاتر از قیمت پایه) در حجم ۱۷۱۶ تن توسط کارگزاری خبرگان سهام به طور سلف معامله شد. ارزش این معامله حدود ۲۳ میلیارد تومان بود و نسبت به معامله قبلی خود در ششم آبان، ۴.۷ درصد افزایش قیمت داشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «پلی استایرن معمولی ۱۵۴۰» پتروشیمی تبریز به ارزش حدود ۱۴۲ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی۱۲ هزار و ۸۸۷ تومان در حجم ۱۱ تن به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک ملی» فروخته شد.

تالار صنعتی

طی امروز،  ۱۱۸ هزار و ۸۲۰ تن انواع ورق های گرم فولادی،۱۰ هزار تن شمش بلوم، سه هزار تن مس کاتد، ۲۰ هزار تن مس کم عیار، ۹ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۲۱۰ تن سولفورمولیبدن و ۲۰ کیلوگرم شمش طلا نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران عرضه شد.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «ورق گرم B» شرکت فولاد مبارکه اصفهان به میزان حدود ۴۰۷ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۹۱۳۰۰ تن توسط کارگزاری «مبین سرمایه» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو  ۴۴۶۶  تومان بود که با ۱۳.۴ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به طور سلف معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۲۳ مهر، ۸.۲ درصد افزایش قیمت داشت.

گفتنی است، ورق گرم C نیز به حجم ۲۵۵۲۰ تن با قیمت پایه ۲۹۹۴ تومان عرضه شد و با میانگین قیمت ۳۸۷۴ تومان (حدود ۲۸.۵ درصد بالاتر از پایه) فروخته شد. این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در ۲۳ مهر، حدود ۳.۵ درصد رشد قیمتی داشت.

همچنین، در این روز شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی)، امروز۲۵۰۰ تن مس کاتد را با قیمت پایه ۶۲۶۱۳ تومان به ازای هر کیلو (بدون رقابت) معامله کرد.  این محصول نسبت به معامله قبلی خود در در ۳۰ مهر، ۳.۴ درصد رشد قیمت داشت.

شمش بلوم ۱۵۰*۱۵۰ شرکت آهن و فولاد ارفع نیز با قیمت کیلویی ۳۳۰۸ تومان و ۱۶.۶ درصد بیشتراز قیمت پایه در حجم ۱۰ هزار تن نقدی معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۱۴ مهر،شاهد ۵.۵ درصد افت قیمت بود.

کمترین ارزش معاملات تالار صنعتی هم به «ورق گرم ۸ تا ۸۰» در حدود ۷۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اختصاص داشت. این محصول امروز با قیمت پایه کیلویی ۳۰۵۰ تومان و ۱.۸۷ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۲۵۰ تن توسط کارگزاری «سی ولکس» به طور نقدی فروخته شد.
تالار کشاورزی

این گزارش حاکی است، تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران طی این روز عرضه ۱۰ هزار تن گندم خوراکی را تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم خوراکی» کردستان به میزان حدود ۲.۷ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۳۰۰۰ تن توسط کارگزاری «فارابی» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو  ۹۲۶ تومان بود که با ۲.۶ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به طور نقدی معامله شد.

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به گندم خوراکی استان زنجان در حدود ۷۴۴ میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی ۹۳۰ تومان (۳.۱ درصد بالاتر از قیمت پایه) در حجم ۸۰۰ تن توسط کارگزاری «فارابی» به طور نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا