بورسفرابورس

حجم معاملات فرابورس ایران از یک میلیارد ورقه فراتر رفت

معاملات فرابورس ایران در آخرین روز کاری هفته جاری با نقل و انتقال یک میلیارد و ۱۲۹ میلیون ورقه به ارزش ۴ هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال پایان پذیرفت که همزمان با این معاملات شاخص کل نیز با افت ۲۲ واحدی بار دیگر در سطح ۲۰۱۸ واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از فرابورس ایران، معاملات چهارشنبه فرابورس به تاریخ ۹ آبان‌ماه ۹۷ با ثبت آمار متفاوتی از دادوستد سهام و اوراق در بازارهای فرابورس پیگیری شد. بر این اساس در حالی سهامداران در بازار اول ۴۴۷ میلیون سهم را به ارزش یک هزار و ۶۷۶ میلیارد ریال دست به دست کردند که در بازار دوم شاهد تغییر مالکیت ۲۲۸ میلیون سهم به ارزش ۹۰۲ میلیارد ریال بودیم. همزمان در مجموع سه تابلو معاملاتی بازار پایه نیز دادوستد سهام به جابه‌جایی ۴۳۴ میلیون سهم به ارزش ۹۳۱ میلیارد ریال انجامید.

در جریان بازار امروز فرابورس نماد سهامی ذوب‌آهن شاخص‌ترین نماد شناخته شد؛ چراکه با نقل و انتقال ۸۴ میلیون سهم به ارزش ۲۰۹ میلیارد ریال ضمن آنکه بالاترین حجم و ارزش معاملات را در بازار سهام به خود اختصاص داد با رشد قیمتی نزدیک به ۵ درصد، نخستین نمادی بود که تاثیر مثبت ۵.۶ واحدی بر آیفکس داشت و پربیننده‌ترین نماد نیز لقب گرفت.

در پایان معاملات چهارشنبه شاخص کل فرابورس نیز با ۲۲ واحد افت در ارتفاع ۲۰۱۸ واحدی ایستاد که عمده بار منفی بر این نماگر از جانب نمادهای میدکو، زاگرس، مارون، هرمز و شاوان تا سطح ۱۰.۶ واحد رقم خورد.

آغاز عملیات بازارگردانی در نماد “اپرداز”

در بازار دوم فرابورس مدیر نظارت بازار و بازرسی از آغاز عملیات بازارگردانی به روش مبتنی بر حراج در نماد معاملاتی «اپرداز۱» از شنبه ۱۲ آبان‌ماه خبر داد. بازارگردان این سهم صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی توسعه صندوق بازنشستگی آرمان بوده و دامنه نوسان روزانه قیمت مطابق با دامنه مجاز نوسان قیمت در بازارهای اول و دوم فرابورس است. حداقل تعهد معاملات روزانه و حداقل سفارش انباشته نیز در بازارگردانی این سهم به ترتیب ۵۰۰ هزار سهم و ۵۰ هزار سهم تعیین شده است.

۱۳ آبان «اخزا۷۰۷» عرضه می‌شود

در پایان معاملات امروز در بازار ابزارهای نوین مالی مجموع دادوستد اوراق تسهیلات مسکن، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق با درآمد ثابت به تغییر مالکیت ۲۰ میلیون ورقه به ارزش ۹۶۶ میلیارد ریال انجامید.

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس امروز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یکشنبه ۱۳ آبان‌ماه اسناد خزانه اسلامی با تاریخ سررسید ۲۷ شهریور ۹۸ برای نخستین بار عرضه می‌شود. تعداد کل این اوراق ۳ میلیون ورقه و تاریخ انتشار آن ۲۷ خردادماه امسال است.

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا