بانکبانک و بیمه

پیش بینی کاپیتال اکونومیکس از آینده قیمت طلا


تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس بر این باورند که امید چندانی برای افزایش چشمگیر قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ میلادی وجود ندارد.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.ir)،به نقل از کیتکو نیوز ، موسسه کاپیتال اکونومیکس در تازه ترین تحلیل خود اعلام کرد: فلزات گرانبها به خصوص طلا و نقره کار سختی برای مقابله با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی خواهند داشت و بنابر این امید چندانی برای افزایش فزاینده قیمت طلا تا اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی وجود ندارد.
بر اساس این گزارش موسسه کاپیتال اکونومیکس افزود: پیش بینی می شود قیمت هر اونس طلا تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی به بیش از ۱۴۰۰ دلار برسد.
تحلیلگران این موسسه اعلام کردند: اقتصادهای بزرگ جهان طی ماه های آینده با چالش های بزرگی روبرو خواهند شد. رشد اقتصادی چین احتمالا در سال ۲۰۱۹ میلادی با کاهش روبرو می شود، رشد اقتصادی آمریکا تیز با کاهش همراه خواهد بود و اقتصادهای نوظهور نیز چالش های بزرگی در پیش رو خواهند داشت.
پیش بینی می شود روند نزولی شاخص سهام در بازار وال استریت آمریکا طی سال ۲۰۱۹ میلادی نیز ادامه خواهد یافت.
کاهش رشد اقتصادی آمریکا طی سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی در نهایت فدرال رزرو را مجبور خواهد کرد تا در سیاست های پولی سختگیرانه خود تجدید نظر کند.
به نوشته طلا،قیمت هر اونس طلا در ماه جاری میلادی تاکنون ۳ درصد رشد داشته و این در شرایطی است که شاخص صنعتی داوجونز با افت ۶ درصدی روبرو شده است.
 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا