انرژی

چند شرکت پتروشیمی در راه بورس

معاون شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: در پاییز امسال چند شرکت پتروشیمی در بورس عرضه اولیه می‌شوند.

اسماعیل درگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه زمان عرضه اولیه شرکت‌های آماده از جمله تعدادی از پتروشیمی‌ها چه زمانی است؟ گفت: زمان دقیق عرضه این شرکت‌ها هنوز مشخص نشده است، چراکه برخی از شرکت‌ها مشکلات زیادی در مورد گزارشگری دارند اما می‌توانیم بگوییم در پاییز این شرکت‌ها عرضه خواهند شد.

به گفته وی، از جمله این شرکت‌ها پتروشیمی نوری، بندر امام(ره) و آریاساسول هستند.

همچنین بخوانید

درگاهی اظهار کرد: حضور این پتروشیمی‌ها در بورس قطعی است، چراکه خود شرکت‌ها دنبال بورسی شدن هستند.

معاون شرکت بورس اوراق بهادار تهران درباره اینکه چقدر به تاخیر افتادن عرضه‌های اولیه در شرکت بورس بستگی به خواسته سهامدار عمده دارد و آیا شرایط خاص اقتصادی طی هفت ماهه اخیر باعث شده سهامداران عمده برای تامین مالی از طریق بورس مردد شوند؟ اظهار کرد: تمایل سهامدارانِ عمده کمتر نشده است. علت بیشتر تاخیرها مربوط به مشکلاتی است شرکت‌ها در گزارش‌دهی دارند.

وی افزود: البته نه اینکه اگر چالش اقتصادی بیشتر شود مشکلات آن‌ها هم برای عرضه اولیه حتما بیشتر می‌شود ولی این موضوعات تاثیر گذار است. بورس همیشه سعی کرده عرضه‌ها را به موقع انجام دهد اما مشکلاتی هم وجود دارد؛ به عنوان مثال، شرکت کشت و دام پارس که اخیرا در بورس تهران عرضه اولیه شد، اردیبهشت ماه سال گذشته برای پذیرش و عرضه به بورس آمده بود.

معاون عرضه و پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران در پاسخ به اینکه از سال گذشته که قرار شد شرکت‌ها به جای پیش‌بینی سود گزارش تفسیری دهند، آیا شرایط گزارش‌دهی آن‌ها بهتر شده است؟ گفت: سودمندی گزارش تفسیری را باید از سرمایه‌گذارها بپرسیم، چراکه این گزارش‌ها قرار است خوراکی برای تصمیم‌گیری آن‌ها باشد، اما باید بگویم این گزارش‌های تفسیری جزو گیرهای شرکت‌ها نیست. بیشتر بحث‌ها روی گزارش‌های عملکرد شرکت‌ها از جمله گزارش‌های سه ماهه، شش ماهه و ۹ ماهه است.

به گزارش آرمان اقتصادی، طی ماه‌های گذشته چند شرکت در حوزه محصولات شیمیایی و پتروشیمی خواهان تامین مالی از طریق بازار سهام شده‌اند. اکثر این شرکت‌ها قرار است حدود ۱۰ درصد از سهام خود را در بورس اوراق بهادار تهران عرضه اولیه کنند. تعدادی از آنها مدارک خود را به بورس تهران تحویل داده‌اند و اگر مشکلی در گزارش‌دهی و افشای به موقع اطلاعات شان  نباشد آن‌ها به زودی عرضه اولیه می‌شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا