اقتصاد کلان

۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعهد بودجه ای سازمان خصوصی سازی در سال آینده/ سامانه در ایام نوروز تعطیل است

به گزارش خبرنگار آرمان اقتصادی، پوری حسینی در نشست خبری سهام عدالت در خصوص عملکرد سازمان خصوصی سازی بیان کرد:  از یک هزار و ٧١٣ بنگاه در ١۶ سال اخیر، تعداد ٣٢٣ بنگاه واگذار شده و سود ١٩ درصدی کسب کرده است و هنوز تمام واگذاری ها به اتمام نرسیده است.
وی در ادامه افزود: از ۵٣۴ بنگاهی که در ابندا سال قرار بود واگذار شود، تعداد ٢٧٣ بنگاه به معنی موفقیت ۵١ درصدی در واگذاری ها بوده که این کار در طی سال های گذشته بی سابقه بوده است.
رئیس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: از ١٨٨ بنگاه که به صورت بلوکی در سال ٩۵ عرضه شد ١۴٣ بنگاه به فروش رسیده و این اعداد و ارقام استثنایی ترین عدد در سنوات گذشته به شمار می آید.
پوری حسینی در خصوص ارزش بازار سهام عدالت گفت: ارزش بازار سهام عدالت برای مبلغ موجود در صورتحساب مشمولین یک میلیون و پنجاه هزار تومان است که این رقم به هر میزان در صورتحساب افزایش یابد ارزش بازار سهام عدالت نیز به نسبت افزایش خواهد یافت.
وی در ادامه اظهار کرد: افرادی که تا ٣٠ اسفند صورتحساب سهام عدالت خود راتسویه کنند این اعداد تا ابتدای سال٩۶ و در ایام نوروز، سامانه بروز رسانی خواهد شد و به عدد ۵٣٠ هزار تومان آن ها اضافه می شود و سود عملکرد شرکت ها در سال آینده با توجه به رقم پرداختی در سال گذشته به مشمولین پرداخت می شود و افرادی که در سال آینده صورتحساب خود را پرداخت کنند سود خود را در سال ٩٧ دریافت می کنند.
رئیس سازمان خصوصی در توضیح مرحله دوم هدفمندی یارانه ها گفت: در مرحله دوم ساماندهی سهام عدالت  توزیع سود با فراخوان برای کلیه سهامداران برای جمع اوری شماره حساب برای پرداخت سود صورت خواهد گرفت .
پوری حسینی گفت: ساماندهی شماره حساب مشمولین، امر مهمی برای پرداخت سود است که براساس تحقق این امر مشمولین باید پس از نوروز شماره حساب های خود را برای دریافت سود به روز رسانی کنند.

وی یادآور شد: دو دهک های اولی چون بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، یک میلیون سهم دریافت کردند که انتظار سود برای این مبلغ رنج ١۵٠ هزار تومان خواهد بود و کسانی که ۵٣٠ هزار تومان موجودی دارند سود ٩٠ هزار تومانی برای سال ٩۵ تخمین زده می شود و هر میزان آورده افراد به مبلغ یک میلیون نزدیک تر شود سود سالانه نیز به آن نسبت افزایش می یابد.

رئیس سازمان خصىوصی سازی تاکید کرد: از ٣٠ اسفند ماه تا ١۴ فرورین سامانه سهام عدالت تعطیل خواهد شد و کسانی که مبلغی در سال جاری واریز کرده اند پس از تعطیلات به حساب افراد افزوده خواهد شد.
پوری حسینی گفت: ٢۴ میلیون و ۴٠٠ هزار مراجعه به سامانه سهام عدالت انجام شده که این رقم در طول ٧ روز رونمایی از این سامانه است و در این فاصله ٣٣ میلیون به صورت مطلق مراجعه کرده که این رقم مراجعه ٧٣ درصدی مشمولین به سامانه سهام عدالت نشان می دهد.
وی در ادامه بیان کرد: تلفن های گویا ٨٣٣٣٨ در هفته گذشته، حدود ٣۵٠ هزار مراجعه تلفنی و پاسخگویی در رابطه با سهام عدالت داشته اند.

انتهای پیام/


منبع:میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا