بانک و بیمهبیمه

۲۰۷هزار نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند/ تعداد دریافت کنندگان مقرری بیمه بیکاری سال‌۹۶ چقدربود؟

تعداد دریافت کنندگان مقرری بیمه بیکاری در سال ۹۶ و در کل کشور ۲۰۷ هزار و ۶۲۱ نفر شامل ۱۴۶ هزار و ۷۰۵ مرد و ۶۱ هزار و ۲۰۱ زن بوده است.

طبق آمارارائه شده بیمه بیکاری از جمله تعهدات سازمان تأمین اجتماعی درقبال بیمه شدگان تحت پوشش است که براساس قانون و به افراد واجد شرایط پرداخت می شود.به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم،تعداد دریافت کنندگان مقرری بیمه بیکاری در سال ۹۶ و در کل کشور ۲۰۷  هزار و ۶۲۱ نفر شامل ۱۴۶ هزار و ۷۰۵ مرد و ۶۱ هزار و ۲۰۱ زن بوده است. سال ۹۵  نیز در کل کشور ۱۹۸ هزار و ۷۷۶ مورد شامل ۱۴۶هزار و ۴۰۲ مرد و ۵۲ هزار و ۷۱ زن مقرری دریافت کرده اند.

آمارهای استخراج شده از وضعیت بیمه بیکاری نشان می دهد که در سال ۹۶ میانگین سابقه بیمه پردازی مقرری بگیران بیمه بیکاری ۹۰ ماه بوده است. در این سال برای ۱۳۱۴ نفر با سابقه بیمه پردازی کمتر از ۶ ماه بیمه بیکاری برقرار شده است.

در سال ۹۶ اداره غرب تهران بزرگ برای ۶۲۹ نفر و اداره کل کرمانشاه برای ۳۶۸ نفر دارای سابقه کمتر از ۶ ماه بیمه بیکاری برقرار کرده است که به نظر می رسد این افراد بر اثر آتش سوزی ساختمان پلاسکو و زلزله استان کرمانشاه مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری به دلیل بروز حوادث غیرمترقبه شده اند.

در سال ۹۶ همچنین ۲۵ هزار و ۶۴ مورد بیمه بیکاری برای افراد دارای ۶ تا ۲۴ ماه سابقه بیمه پردازی؛ ۱۲۱ هزار و ۵۵۶ مورد بیمه بیکاری برای افراد دارای ۲۵ تا ۱۲۰ ماه بیمه پردازی؛ ۳۴ هزار ۱۲۵ مورد بیمه بیکاری برای افراد دارای ۱۲۱ تا ۱۸۰ ماه سابقه بیمه پردازی؛ ۱۶ هزار و ۸۱۵ مورد بیمه بیکاری برای افراد دارای ۱۸۱ تا ۲۴۰ ماه سابقه بیمه پردازی و ۸۷۴۷ مورد بیمه بیکاری برای افراد دارای بیش از ۲۴۰ ماه بیمه پردازی برقرار شده است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا