امور زیربناییراه و ساختمان

پیگیری اقدام شرکت ترک در توقف سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی/ منافع ترکیه ایجاب می‌کند که این مانع برطرف شود

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در حال پیگیری مانع ایجاد شده برای سوخت رسانی به هواپیماهای ترکیه از طریق سازمان هواپیمایی کشوری و هواپیمایی کشوری ترکیه هستیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،‌‌ مقصود اسعدی سامانی درباره اقدام اخیر یکی از شرکت‌های سوخت‌رسانی ترکیه در ممانعت از سوخت‌رسانی به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی گفت: یک شرکت ترک که به شرکت‌های ایرانی سوخت میداده، اعلام کرده است بعد از ۱ نوامبر نمی‌تواند به شرکت‌های ایرانی سوخت بدهد.

وی ادامه داد، این موضوع با توجه به تردد سالانه ۲.۵ میلیون مسافر ایرانی بین ایران و ترکیه و هفته‌ای ۲۰۰ پرواز که بر اساس توافق ایران و ترکیه بین دو کشور انجام می شود و همچنین اعلام ترکیه مبنی بر تبعیت نکردن از تحریم‌های آمریکا خارج از توقع و انتظار شرکت‌های هواپیمایی بود.

سامانی درباره اقدام ایرلاین‌های ایرانی برای مقابله با این اقدام گفت: ایرلاین‌های ایرانی موضوع را به هواپیمایی کشوری منتقل کردند و این پیام از طریق هواپیمایی کشوری به هواپیمایی کشوری ترکیه منتقل شده است. در حال پیگیری هستیم.

وی افزود: انتظار این است که دولت ترکیه که از قبل این پروازها منافع زیادی دارد، این مانع ایجاد شده را هرچه زودتر برطرف کند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا