امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

بدهی ۱۲ میلیارد تومانی کارخانه‌ها به چای‌کاران؛ نیاز به واردات ۸۰ هزار تن چای

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه ۱۲ میلیارد تومان از بدهی کارخانه‌ها به چای کاران باقی مانده،‌ گفت:‌تمام بدهی دولت با چای‌کاران تسویه شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،حبیب‌ جهانساز امروز در پاسخ به مطالبات چای‌کاران گفت: ۱۲۶.۷ میلیارد تومان سهم دولت از خرید تضمینی چای به چای‌کاران کشور پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور گفت: ۹ آبان با پرداخت ۱۱.۳ میلیارد تومان به چای‌کاران تمام بدهی دولت به این قشر زحمتکش تسویه شد.

همچنین بخوانید

*امروز کارخانه‌های ۱.۴ میلیارد تومان پرداخت کردند/۱۲ میلیارد تومان باقی ماند

وی اضافه کرد:‌کارخانجات هم حدود ۸۴ درصد بدهی‌های خود را به چای کاران پرداخت کرده‌اند و حدود ۱۲ میلیارد تومان باقی مانده به زودی تسویه می‌شود.

رئیس سازمان چای کشورگفت: امروز ۱.۴ میلیارد تومان کارخانه‌ها به چای‌کاران کشور پرداخت کردند.

وی در پاسخ به این که پیش‌بینی شما از وضعیت تولید سال آینده چیست، گفت: امسال ۱۱۲.۷۳۶ هزار تن برگ سبز چای در کشور تولید شد و پیش‌بینی می‌شود که با وجود بارندگی خوب و داشتن شرایط مناسب تولید سال آینده بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تن باشد که از سال ۹۵ هم فراتر خواهد رفت.

جهانساز گفت: تولید چای خشک کشور ۲۵ هزار تن است و نیاز کشور هم ۱۰۵ هزار تن می‌باشد. با این محاسبه میزان نیاز به واردات چای خشک در کشور ۸۰ هزار تن است.

پیش از ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چای کاران شمال کشور گفته بود در سال‌های اخیر تولید چای خشک ایران از ۶۰ هزار تن به ۱۳ الی ۱۵ هزار تن رسیده است.

وی همچنین انتقاد کرده بود که به دلیل بی‌توجهی دولت بسیاری از چای‌کاران باغ چای خود را رها کرده‌اند.

منبع
فارس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا