بورس

درج نماد معاملاتی شرکت خانوادگی ۸۰ میلیارد تومانی در بورس

با مصوبه هیئت پذیرش اوراق بهادار، شرکت تولیدی چدن سازان در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

به گزارش خبرنگار بورس آرمان اقتصادی؛ شرکت چدن سازان با سرمایه ۸ میلیارد تومانی در حالی توانسته سود خالص ۴ میلیارد و ۱۹۷ میلیون و ۹۰۰ هزارتومانی را تا پایان عملکرد شش ماهه اول امسال محقق سازد که در پایان دوره مالی سال ۹۴ کل سود خالص این شرکت ۸ میلیارد و ۶۷۴ میلیون تومان بوده است.

این شرکت برای سال مالی ۹۵ تحقق سود خالص ۱۱ میلیارد و یکصد هزار تومانی را پیش بینی کرده است.

به ازای افزایش هر یک درصد بهای تمام شده کالای فروش رفته میزان سود "چدن" تا ۱۷ درصد افزایش خواهد یافت. اما در صورت کاهش یک درصدی فروش و بهای تمام شده کالای فروش رفته رقم سود با کاهش ۸ درصدی مواجه می شود.

این شرکت دارای سه شرکت سرمایه پذیر شامل شرکت غلتک سازان سپاهان،شرکت سنگین کاران جی و شرکت سنگین صنعت کوهپایه می باشد و ترکیب سهامداری آن شامل ۲۷ شخص حقیقی است.

حسین انصاری شوریچه و خسور خوروش دو تن از سهامداران عمده این شرکت مطابق با مصوبه هیات پذیرش اوراق بهادار متعهد شده اند در عرضه اولیه سهام شرکت چدن سازان تا ۱۰ درصد از سهام به تعداد ۸۰ میلیون سهم از کل سهام این شرکت را برای کشف قیمت در بورس عرضه کنند. در عین حال طی مرحله دیگری نیز با نظر سازمان بورس مجدد ۱۰ درصد دیگر از کل سهام شرکت را در این بازار عرضه خواهند کرد.

با احراز صلاحیت انماد معاملاتی "چدن" از تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۹۵ به عنوان پانصد و دوازدهمین شرکت پذیرفته شده در بخش «ساخت محصولات فلزی»، گروه و طبقه‌ی «سایر محصولات فلزی ساخته شده» با کد «2899» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.

اغلب مشتریان "چدن" شرکت های فولادی و معدنی و سپس سیمانی ها هستند که سالیانه ۱۴ هزار ۴۵۰ تن انواغ غلطتک را از آن خریداری می کنند.


منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا