امور زیربناییراه و ساختمان

بازگشت یک میلیون و ۶۵۰ هزار زائر اربعین به کشور 

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تا پایان دوازدهم آبان بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از زائران حسینی از طریق سه پایانه مرزی غربی با عراق به کشور بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «رضا نفیسی» با بیان این مطلب افزود: اکنون تردد در سه پایانه مرزی مهران، چذابه و شلمچه به صورت عادی انجام می شود و برآورد این سازمان حاکی از آن است که امروز نیز حدود ۳۰ هزار زائر ایرانی از این پایانه ها وارد کشور شوند.

وی با بیان اینکه در روزهای ۹، ۱۰ و ۱۱ آبان ماه سال جاری به ترتیب ۲۴۰، ۱۸۰ و ۱۴۰ هزار زائر حسینی وارد کشور شدند، گفت: روز گذشته نیز حجم ورودی سه پایانه به طور متوسط حدود ۵۰ هزار نفر بوده است.
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای بیان کرد: آمارها نشان می دهد که حدود ۶۰ درصد هموطنان از پایانه مرزی مهران وارد کشور شدند و سهم مرز شلمچه ۲۷ درصد و چذابه ۱۳ درصد بوده است.
این مقام مسئول در سازمان راهداری تاکید کرد: ناوگان مورد نیاز برای جابجایی زائران در پایانه های مرزی آماده خدمت رسانی به مردم است تا هموطنان در بازگشت به شهرهای خود هیچ مشکلی نداشته باشند.
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهارداشت: به دستور وزیر راه وشهرسازی اکنون تعدادی از مسئولان این سازمان در منطقه غرب کشور حضور دارند تا همچنان بر تردد زائران حسینی نظارت داشته باشند.
پیش از این وزیر راه و شهرسازی به منظور تسهیل در جابه جایی زائرین اربعین و رسیدگی به امور حمل و نقل مسافران پایانه مرزی مهران دستور داد که معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تا پایان سفر زائران اربعین در منطقه حضور داشته باشد.
محمد اسلامی با توجه به استفاده ۹۰ درصد زئران ایرانی از حمل ‌و نقل جاده‌ای، تاکید کرده است هدف از این حضور میدانی، بررسی و رصد مستمر برای تصمیم گیری آنی برای تسهیل رفت و آمد و ارائه گزارش های دقیق و میدانی منظم در پایانه های مرزی است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین از تمام راهداران شامل بیش از ۴۰۰ گشت راهداری که برای ارائه خدمات به زائران در جاده ها مستقر هستند، تشکر و قدردانی کرد و خواستار ادامه خدمات رسانی برای ایمنی تردد زائران شد.
امسال حدود ۲ میلیون زائر ایرانی از طریق مرز زمینی عازم کربلا شدند.

همچنین بخوانید

 

 

 

منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا