بانکبانک و بیمه

۱۷۶ هزار نفر از بانک ملی وام ازدواج گرفتند


از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه بیش از ۱۷۶ هزار نفر تسهیلات ازدواج از بانک ملی ایران دریافت کردند.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)، حمایت از جوانان و تسهیل امر ازدواج با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه یکی از محوری ترین سیاست های این بانک است و در هفت ماه ابتدای سال جاری ۱۷۶ هزار و ۸۲۳ نفر با ۲۷ هزار و ۶۷۹ میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال تسهیلات ازدواج بانک ملی ایران به خانه بخت رفتند.

بر اساس ابلاغ بانک مرکزی، تسهیلات ازدواج از ابتدای سال جاری ۱۵ میلیون تومان برای هر یک از زوجین با دوره بازپرداخت ۶۰ ماهه و نرخ کارمزد چهار درصد است. سقف این تسهیلات در سال ۹۶ مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین با مدت بازپرداخت ۴۸ ماه، اقساط مساوی و نرخ کارمزد چهار درصد بود.
به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد و متقاضیان به مدت دو سال (۲۴ ماه) از تاریخ عقد، می توانند برای دریافت تسهیلات مذکور اقدام کنند.
با توجه به اهمیت تسهیلات ازدواج، بانک ملی ایران سهم قابل توجهی از تسهیلات پرداختی قرض الحسنه خود در سال ۹۷ را به این بخش اختصاص داده است.
این بانک در یک سال ابتدای فعالیت دولت دوازدهم نیز رویکرد حمایت از زوج های جوان را دنبال و از ابتدای مردادماه سال گذشته تا پایان خردادماه سال جاری تعداد ۲۱۴ هزار و ۶۸۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه به ارزش ۲۵ هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال پرداخت کرده است.
همچنین بانک ملی ایران در طرح ضربتی ازدواج سال گذشته هم بیشترین سهم از کل تسهیلات پرداخت شده قرض الحسنه ازدواج را کسب کرد و از این رو مورد تقدیر بانک مرکزی قرار گرفت.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا